ممنوعیت پذیرش مسافر در تمامی اقامتگاه های استان اصفهان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: رزرو و اقامت در تمام واحدهای اقامتی استان از جمله هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، میهمان‌پذیرها، بومگردها و هر گونه اقامتگاه مجاز و غیر مجاز دیگر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصمیم گرفته شد تا به جز هتل‌ها دیگر اقامتگاه‌ها در سطح استان با شروع عید نوروز تعطیل و مسافری پذیرش نکنند.

با سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان اکنون تصمیمات جدیدی گرفته شده و تمامی اقامتگاه‌ها حتی هتل‌های لوکس هم باید از تاریخ ۲۵ اسفندماه تعطیل شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره این تصمیم اظهار کرد: سلامت مردم در اولویت اول کشور قرار دارد. متأسفانه سرعت انتقال ویروس کرونا در اصفهان بسیار زیاد بوده و این در حالی است که بسیاری از هموطنان استان اصفهان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد هیچ‌گونه اقامتی در استان اصفهان برای هیچ مسافری وجود نداشته باشد. این تصمیم از ۲۵ اسفندماه اجرایی می‌شود.

سید علی صالح درخشان ادامه داد: بر اساس این تصمیم رزرو و اقامت در تمام واحدهای اقامتی از جمله هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، میهمان‌پذیرها، بوم گردها و هر گونه اقامتگاه مجاز و غیر مجاز دیگر ممنوع است.

وی تصریح کرد: این اقامتگاه‌ها از ۲۵ اسفندماه هیچ گونه مسافری را پذیرش نخواهند کرد و اگر هم مسافری در اقامتگاه وجود دارد باید تا تاریخ یاد شده آن محل را ترک کند.

وی با اشاره به کنترل محورهای ورودی استان اصفهان، اظهار کرد: از هتاریخ ۲۵ اسفندماه در شش پلیس راه محورهای ورودی استان اصفهان با حضور نمایندگان بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و نیروهای انتظامی کنترل کامل بر ورودی و خروجی شهر صورت خواهد گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره برنامه‌ریزی برای جبران ضرر وارد شده به اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، توضیح داد: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت میراث فرهنگی، تصمیم داریم پس از مهار ویروس کرونا یک موج سفر در کشور به راه بیاندازیم. همچنین به دنبال جلب برخی حمایت‌ها مانند معافیت‌های مالیاتی و اختصاص وام‌های کم بهره به ضرردیدگان کرونا در بخش گردشگری هستیم.

درخشان در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی ساماندهی خانه مسافرها که تبدیل به یک اپیدمی شده است، تاکید کرد: ستاد خدمات سفر در استان تبدیل به ستاد مبارزه با کرونا شده است و تمام کمیته‌های ستاد، موضوعات مرتبط را پیش بینی می‌کنند. در بخش گردشگری مشغول رصد آگهی خانه مسافرها هستیم و با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه برخورد شدیدی با این افراد خواهد شد.

وی در پایان از مردم و اصحاب رسانه هم خواست که در صورت مشاهده تخلف توسط اقامتگاه‌های مجاز و غیرمجاز به اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان و از طریق شماره ۳۲۶۸۱۰۳۴ گزارش دهند.

کد خبر 414552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.