افزایش تعداد انبار اختصاصی زیر کلید گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: به منظور کاهش هزینه‌های گمرکی واحدهای تولیدی در استان پهناور اصفهان، تعداد انبار اختصاصی زیر کلید گمرکات استان اصفهان به ۲۷ واحد رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرکات اصفهان، رسول کوهستانی پزوه اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال ۹۸، سه هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال درآمد گمرکات استان اصفهان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۴ شرکت فعال مجاز اقتصادی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: در این مدت به منظور رونق تولید بابت حقوق ورودی و ارزش افزوده بیش از ۴۴۷ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی اخذ شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲.۵ برابر رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تعداد انبارهای اختصاصی مستقر در واحدهای تولیدی زیر کلید گمرکات استان اصفهان را ۲۷ واحد اعلام کرد و گفت: با راه اندازی انبارهای اختصاصی هزینه‌های گمرکی شامل تخلیه، بارگیری و انبارداری واحدهای تولیدی به شدت کاهش یافته و تعداد انبارهای اختصاصی استان پهناور اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.

کوهستانی پزوه با اشاره به ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید و دستورالعمل‌های مربوط به آن اظهار کرد: تعدادی از انبارهای اختصاصی استان اصفهان در فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری از گمرک اصفهان قراردارند و همچنین برخی از انبارهای اختصاصی به صورت روباز است.

وی میزان واردات گمرکات استان اصفهان در ۱۱ ماهه امسال را ۹۵ هزار و ۱۹۹ تن و به ارزش ۳۸۰ میلیون و ۶۵۵ هزار دلار اعلام کرد و افزود: واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۰ درصد و حیث وزن ۴۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان عمده کالای وارداتی گمرکات استان اصفهان را شامل مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای برای واحدهای تولیدی استان اعلام و اضافه کرد: مهمترین کالاهای وارداتی استان اصفهان ماشین آلات برقی با ۲۶ درصد، ماشین آلات مکانیکی با ۲۵ درصد و آهن و چدن با ۲۰ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

کوهستانی پزوه با بیان اینکه مهمترین کشورهای وارداتی استان اصفهان چین، ترکیه، ایتالیا، آلمان و هند است، گفت: میزان واردات از چین ۷۳ میلیون دلار، ترکیه ۵۳ میلیون دلار، ایتالیا ۵۳ میلیون دلار، آلمان ۴۹ میلیون دلار و هند ۳۶ میلیون دلار بوده است.

کد خبر 414322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.