درمان کرونا با پلاسمای خون افراد بهبود یافته

یک شرکت داروسازی ژاپنی به نام "تاکدا" با استفاده از سیستم ایمنی بدن افراد بهبود یافته مبتلا به کرونا در حال توسعه داروی جدید برای درمان این بیماری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، شرکت‌های داروسازی مختلف به دنبال پیدا کردن روش درمانی جدید برای این بیماری فراگیر هستند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که درمان‌های مبتنی بر پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا اهمیت زیادی دارد. پزشکان زیادی نیز معتقد هستند که چنین روش درمانی ارزش آزمایش کردن را دارد.

یک شرکت داروسازی در ژاپن به نام "تاکدا" (Takeda) در حال تولید دارویی است که با استفاده از سیستم ایمنی بدن افراد بهبود یافته از بیماری کرونا، به وجود می‌آید. این دارو از ترکیب پروتئین‌های مقابله کننده بیماری در بدن افراد بهبود یافته تولید و به بدن افراد بیمار تزریق می‌شود؛ در نتیجه بدن مبتلایان به ویروس کرونا با استفاده از این ترکیب پروتئینی با ویروس مقابله می‌کند.

این روش درمانی "درمان مبتنی بر پلاسما" نام دارد، زیرا بر اساس پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا ساخته می‌شود. پلاسما مایعی است که سلول‌های خون، مواد مغذی و هورمون‌ها را در رگ‌های خونی حمل می‌کند و دارای آنتی بادی است؛ آنتی بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که بدن به منظور مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌ها تولید می‌کند.

داروی تولید شده بر اساس پلاسمای افراد بهبود یافته از بیماری کرونا "TAK-۸۸۸" نام دارد. نکته قابل توجه در مورد داروی جدید این است که برای درمان هر بیمار نیاز به یک فرد است که از بیماری کرونا جان سالم به در برده و بهبود یافته است، به همین دلیل از این روش درمانی نمی‌توان برای درمان همه بیماران استفاده کرد و بهتر است از آن برای بهبود مبتلایان کرونا با وضعیت وخیم بهره برد.

از تاریخ ۱۷ فوریه حداقل ۱۱ بیمار در یکی از بیمارستان‌های ووهان چین، روش درمانی پلاسمای خون را دریافت کرده‌اند که از این تعداد یک نفر بهبود کامل یافته و ۱۰ بیمار دیگر نیز در حال بهبود هستند. قبلاً از این روش درمانی پلاسمای خون برای مقابله با بیماری ابولا استفاده شده است. شرکت داروسازی تاکدا زمان تولید این دارو را هنوز اعلام نکرده است.

کد خبر 414000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.