۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
یک ساعت باشگاه قاچاقی!

قبل از اینکه به آنجا بروید باید برای هماهنگی با "حسین" تماس بگیرید، می‌گوید "ساعت ۱۷ بیا، اما مراقب باش کسی نبینه؛ شر میشه؛ هر وقت رسیدی زنگ بزن تا در رو باز کنم." خیلی حساس است، انگار می‌خواهد جنس (مواد مخدر) رد و بدل کند! می ترسد پلیس او را دستگیر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور پای ورزش و ورزشکاران هم به این داستان باز شد. بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا تمام باشگاه‌های ورزشی کشور تا پایان سال ۹۸ برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تعطیل شد. این موضوع شامل حال "حسین" که مربی و مدیر یک باشگاه بدنسازی است، می‌شود.

ساعت ۱۷ یکی از شاگردان حسین در کوچک مخفی کنار باشگاه را باز می‌کند، انگار داخل باشگاه باران باریده باشد؛ صورتش خیس خیس است؛ عرق کرده، می پرسد "با حسین هماهنگ کردی؟ بیا تو و سریع در را ببند." باشگاه برخلاف همیشه خلوت است؛ به لطف کرونا تعداد افرادی که در باشگاه هستند به اندازه انگشتان یک دست نیست.

همه مربی ارشد باشگاه را حسین صدا می‌زنند، "فقط یک ساعت" این زمانی است که حسین برای تمرین مشخص می‌کند؛ "بقیه شاگردام رو هماهنگ کردم رأس یک ساعت بیان؛ زود باید تمرین را انجام بدی و بری."

"احمد" یکی از ورزشکارانی است که چندین سال است با حسین کار می‌کند؛ موهای جو گندمی دارد و بدنی آماده که نشان می‌دهد یک ورزشکار حرفه ای است، می‌گوید"خیلی‌ها میگن چیکار می‌کنی که بدنت افت نکرده، مجبورم بگم تو خونه تمرین می‌کنم؛ توی اینستاگرام هم پست تمرین تو خونه گذاشتم که کسی شک نکنه میام باشگاه" تعطیلی باشگاه‌ها تنها برای ورزشکاران مشکل نیست؛ بیشتر سالن‌های ورزشی به ویژه بدنسازی خصوصی است که ماهانه هزینه هنگفتی دارد؛ علاوه بر این تنها راه امرار معاش برخی مربیان از طریق فعالیت در همین باشگاه‌ها تأمین می‌شود.

حسین با عصبانیت می‌گوید "الان که باشگاه‌ها رو تعطیل کردن کی می خواد هزینه این باشگاه رو بده؟ " به گفته حسین ۲۰ میلیون تومان کمترین ضرر ماهانه یک باشگاه است و حتی باشگاهایی در سطح شهر اصفهان هستند که با این وضعیت کرونا ماهیانه ۶۰ میلیون تومان ضرر می‌دهند!

وارد سالن باشگاه که می‌شوید همه چیز برای تمرین کردن آماده و مرتب است، اما مشخص نیست چند نفر قبل از شما به این وسایل دست زده اند و عرقشان روی هالتر، دمبل میز ریخته باشد، اما برای اکثر کسانی که به باشگاه آمده اند خوش فرمی بدن مهم‌تر از جان است!

ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه حسین شروع به ضد عفونی کردن باشگاه می‌کند؛ عکس و فیلم گرفتن در باشگاه تا اطلاع ثانوی ممنوع است و یکی از شاگردان حسین برای این کار از مربی تذکر می‌گیرد "گوشی رو بذار اون طرف، یک وقت عکس نندازی و بزاری توی اینستا یا جایی که فردا بیان اینجا بگیرنمون و در باشگاه را پلم کنن، من اینجا را زیر زمینی باز کردم که شماها که تو دوره اید (یک اصطلاح ورزشی مرسوم بین بدنسازان است که به منظور استفاده فرد ورزشکار از مکمل‌ها و داروهای نیروزا است) بیایید و تمرین کنید."

هر چند دقیقه یک بار دوربین‌ها چک می‌شود، انگار حسین منتظر کسی است یا نگران! در پاسخ به این سوال که نمی‌ترسید باشگاه لو برود؟ می‌گوید "من دوربینا رو چک می‌کنم و این پلاستیک آشغالایی که دم در گذاشتم برا شوماس! وقتی می خوای از در بری بیرون دستت می گیری و میری که فکر کنن اومدی واسه نظافت؛ البته آمار باشگاه‌های دیگه رو هم گرفتم و اونا هم دارن قاچاقی شاگرداشون رو می برن تو."

فعالیت زیرزمینی باشگاه‌های ورزشی در حالی ادامه دارد که آمار مبتلایان و جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در هفته‌های اخیر در کشور سیر صعودی داشته است و به گفته محمد سلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان طبق هماهنگی‌های انجام شده با دادستانی استان اصفهان در صورت ادامه فعالیت، باشگاه‌ورزشی پلمب و مجوز باشگاه باطل می‌شود.

بیشتر ورزشکارانی که در باشگاه حضور دارند هم متوجه شرایط بحرانی این روزهای کشور هستند و به جای آنکه حواسشان به تمرین کردن باشد بیشتر در مورد کرونا، سیاسیونی که مبتلا به کرونا شده‌اند و کسادی بازار صحبت می‌کنند، شاید نمی‌دانند خودشان خطر کرونا را به جان خریده اند برای کاری دیگر…

بسته شدن باشگاه‌های ورزشی معضل بزرگی را برای ورزشکاران و باشگاه دارها به وجود آورده است، البته ارزش سلامتی قابل بیان نیست و نمی‌توان آن را با مادیات جبران کرد. اما شمار باشگاه‌های زیرزمینی در سطح شهر برای کسانی که هنوز خطر را جدی نگرفته اند در حال افزایش است و اگر متولیان برای جبران ضرر باشگاه داران راه حلی نداشته باشند به احتمال زیاد مخفیانه ادامه خواهد داشت.

نزدیک ساعت ۱۸ که می‌شود حسین بلند خطاب به همه می‌گوید "وقت تمام شده" در رختکن مصطفی که به نظر جوانی ۲۴ ساله می‌آید، می‌گوید " دم حسین گرم که تو این وضعیت گذاشت بیاییم و تمرین کنیم، می دونم خیلیا رو جواب کرده و گفته باشگاه تعطیله و فقط شاگردای اصلی رو گفته بیان."

پس از یک ساعت تمرین قاچاقی آنهایی که در ورزشگاه بودند یکی یکی با کیسه‌های زباله از باشگاه خارج می شوند…

گزارش از: ابوالفضل داستانپور _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 413883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.