به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی درباره "مدرسه تلویزیونی" و آموزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا باید از اجتماعات پرخطر پرهیز کنیم که اجتماع دانش آموزان در مدرسه از آن جمله است.
وی افزود: دانش آموزان با نیازهای ویژه به هفت گروه تقسیم میشوند و به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیفتری دارند بیشتر در معرض خطر هستند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ما مدرسه را از حیث فیزیکی تعطیل کردیم اما آموزش ادامه دارد و تلاش میکنیم از این تهدید و بلای بیماری یک فرصت بسازیم، افزود: مدیران مدارس و ما در ستاد از این فرصت استفاده میکنیم تا در بستر آموزشهای نوین آموزش را به شکل جذاب و پررونقی به مدارس ببریم و خانوادهها را در تعلیم و تربیت مشارکت بدهیم.
به گزارش اداره اطلاعی رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی تصریح کرد: در دو قلمرو اقدامات ویژه ای در حال انجام است. قلمرو اول این است که چه کنیم خانوادهها به این ویروس مبتلا نشوند. در این راستا اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را مدنظر قرار داده و دستورالعمل جامعی را به استانها ارسال کردهایم. در واقع دستورالعمل ویژه وزارتخانه برای مقابله با کرونا، برای دانشآموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه قلمرو دوم تشکیل سه کارگروه آموزش، بهداشت و سلامت و استفاده از فناوریهای نوین است گفت: دو گروه از دانش آموزان را داریم؛ بچههایی که هوشبهر عادی دارند و آنها که ناتوان ذهنی هستند. آنها که هوشبهر عادی دارند در قالب طرح تلفیقی و در مدارس عادی درس میخوانند و از برنامههای سیما استفاده میکنند.
وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه زبان اشاره برای ناشنوایان در برنامههای پخش تلویزیونی استفاده میشود و برای نابینایان هم کتابهای صوتی و بستههای آموزشی تولید شده که در اختیار آنها قرار دارد. کتاب صوتی در طول سال ارسال شده و اکنون ۱۳ نرم افزار و لوح آموزشی را نیز برای مدارس ارسال کردهایم.
نظر شما