مهمترین دستاوردهای تکنولوژی سال ۱۳۹۸

بهترین محصولات دنیای تکنولوژی در سال ۹۸ شامل صفحات نمایش تاشو، واقعیت افزوده، سیستم‌های پخش بازی ابری و کنسول‌های جدید گیمینگ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دنیای تکنولوژی هر روز شاهد عرضه محصولات جدیدی است که آسایش و رفاه انسان‌ها را فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد که سال ۱۳۹۸ سالی پربار و تأثیرگذار در دنیای تکنولوژی بوده باشد. بهترین محصولات دنیای تکنولوژی در سال ۹۸ شامل صفحات نمایش تاشو، واقعیت افزوده، سیستم‌های پخش بازی ابری و کنسول‌های جدید گیمینگ می‌شود. در ادامه به بررسی بعضی از محصولات پر سر و صدای دنیای تکنولوژی در سال ۱۳۹۸ می‌پردازیم:

صفحات نمایش تاشو

یکی از دستاوردهایی که بشر سال‌ها چشم انتظار آن بوده، صفحات نمایش تاشو است که در سال ۹۸ به حقیقت پیوست. به عنوان مثال شرکت ال جی، اولین تلویزیون OLED تاشوی خود را در این سال معرفی کرد. صفحه نمایش ۶۵ اینچی این تلویزیون فقط در عرض چند ثانیه به یک رول تبدیل می‌شود. یک ماه پس از معرفی این تلویزیون، دو گوشی تاشو به نام سامسونگ گلکسی فولد و هوآوری میت ایکس معرفی شد. این نوع دستگاه‌ها با باز شدن صفحه به تبلت و با بسته شدن آن به گوشی تبدیل می‌شود. با معرفی این دو مدل گوشی، شرکت‌های دیگر مانند مایکروسافت و موتورولا نیز شروع به طراحی و تولید گوشی‌هایی با صفحه نمایش تاشو کردند.

واقعیت افزوده

حوزه واقعیت افزوده در سال ۹۸ بسیار پررنگ بود، زیرا دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری چشمگیری از طرف شرکت‌های فعال در این زمینه معرفی شد. بهترین محصول عرضه شده در زمینه واقعیت افزوده شامل هدست the Valve Index است که از قابلیت رزولوشن بالا، سیستم صوتی سه بعدی فوق العاده و قابلیت‌های منحصر به فرد دیگر بهره می‌برد. شرکت Oculus نیز در سال ۹۸ دو هدست با نام‌های Quest و Rift S معرفی کرد که به سیستم inside-out tracking مجهز است. سیستم مذکور به منظور جلوگیری از برخورد با اشیاء در این دستگاه‌ها تعبیه شده است. هدست Quest یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه واقعیت افزوده به شمار می‌رود، زیرا یک سیستم مستقل است و می‌تواند کارآیی زیادی برای کاربران داشته باشد .

سیستم‌های پخش بازی ابری

سیستم‌های پخش بازی ابری یکی دیگر از موضوعات داغ حوزه تکنولوژی سال ۹۸ بود. شرکت‌های متفاوتی مانند انویدیا، مایکروسافت، Gaikai و OnLive در زمینه ارائه سرویس‌های پخش آنلاین بازی فعالیت می‌کنند. شرکت گوگل نیز در سال ۹۸ به این شرکت‌ها اضافه شد و سرویس استادیا (Stadia Service) را معرفی کرد. در این سرویس بازی‌ها با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۴K پخش می‌شود و هیچ گونه تأخیری نخواهند داشت. گوگل اعلام کرده است که نسخه رایگان این پلتفرم سال آینده عرضه می‌شود، اما در حال حاضر با پرداخت حق اشتراک و خرید بازی‌ها، می‌توان از آن استفاده کرد.

کنسول‌های جدید گیمینگ

دو شرکت سونی و مایکروسافت در سال ۹۸ تصمیم گرفتند اطلاعات مربوط به نسل‌های بعدی کنسول‌های گیمینگ خود را اعلام کنند. سونی اطلاعاتی را در مورد پلی استیشن ۵ در اختیار کاربران قرار داد؛ این کنسول بازی به نسل سوم پردازنده هشت هسته‌ای Ryzen مجهز است. در این محصول از جی پی یو Radeon Navi شرکت ای ام دی استفاده شده است که می‌تواند بازی‌هایی با کیفیت K۸ را اجرا کند. دیسک‌های پلی استیشن ۵ دارای ظرفیت ۱۰۰ گیگابایتی است. همچنین این کنسول بازی به یک سیستم خنک کننده قابل توجه مجهز است. شرکت سونی ادعا می‌کند که پلی استیشن ۵ جهش بزرگی را در نسل‌های کنونی کنسولی رقم خواهد زد.

کد خبر 413734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.