رضایی: جلوی مردم برای سفر به اصفهان را نمی گیریم

استاندار اصفهان با اشاره به خبر ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به اصفهان گفت: برخی از رسانه‌های معاند گفته بودند استاندار اصفهان سفر به اصفهان را ممنوع کرده، اما خبر به این صورت نیست که ما جلوی مردم برای سفر به اصفهان بگیریم؛ بلکه امسال اجازه داده نمی‌شود مهمان‌های نوروزی در کمپ‌ها و مدارس مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی امروز -پنجشنبه ۱۵ اسفند- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مصوبات این ستاد در جهت رفع نگرانی شهروندان از وضعیت زندان‌ها بود که اقدامات شایسته‌ای در این زمینه انجام شده و سازمان‌ها و ادارات نیز به خوبی با ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان همکاری کردند.

وی با بیان اینکه در جلسه امشب به بررسی ضدعفونی کردن ادارات و کاهش تجمعات در مکان‌های عمومی پرداختیم، گفت: بنا شد ضرورات ضدعفونی کردن محیط در اختیار همه ادارات دولتی قرار گیرد؛ همچنین تصمیم گرفته شد کاهش ساعات کار شهرداری‌ها جهت جلوگیری از تجمعات ابلاغ شود. نیروهای مسلح نیز باید با توجه به تجهیزات خود در ضدعفونی کردن معابر همکاری‌های لازم را با شهرداری‌ها داشته باشند.

استاندار اصفهان ادامه داد: گروه‌های جهادی و بسیج باید در جهت آموزش اصول پیشگیری در مناطق محروم با مدیریت مراکز بهداشتی، همکاری‌های لازم را انجام دهند. کمیته تحقیقات ستاد مبارزه با کرونا اصفهان نیز با همکاری اپیدمیولوژیست ها به بررسی وضعیت افراد مبتلا به این ویروس می‌پردازد.

رضایی با اشاره به تدابیر لازم برای عرضه ماسک به مردم استان، گفت: معاونت امور اقتصادی استانداری اصفهان خبرهای خوبی را در مورد تهیه و ارائه ماسک‌های پارچه‌ای به شهروندان مطرح کرد که از فردا این طرح اجرایی شده و در مراکز خرید و فروشگاه‌های کوثرها پخش خواهد شد؛ همچنین کمیته قضائی ستاد مبارزه با کرونا در برخورد با محتکران تجهیزات بهداشتی گزارشات خوبی را ارائه کرد.

وی با اشاره به خبر ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به اصفهان گفت: برخی از رسانه‌های معاند گفته بودند استاندار اصفهان سفر به اصفهان را ممنوع کرده، اما خبر به این صورت نیست که ما جلوی مردم برای سفر به اصفهان بگیریم؛ بلکه امسال اجازه داده نمی‌شود مهمان‌های نوروزی در کمپ‌ها و مدارس مستقر شوند اما هتل‌ها به شرط اخذ مجوزهای پزشکی از معاونت درمانی، منعی برای پذیرش مسافران نوروزی ندارند. مهمانسراهای ادارات و زائر سراها نیز حق پذیرش مهمان را ندارند.

استاندار اصفهان با اشاره به بخشنامه ستاد برگزاری نماز جمعه، اظهار کرد: تصمیم گیری در مورد برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های استان بر عهده نماینده ولی فقیه، استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی است که طبق نظر امام جمعه اصفهان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و بنده، نماز جمعه در استان و شهرستان‌های اصفهان برگزار نخواهد شد.

رضایی ادامه داد: با شایعات پخش شده در فضای مجازی که موجب افزایش استرس مردم می‌شود به شدت برخورد خواه؛ شد باید حساسیت‌های لازم جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس صورت گیرد اما نباید از این ویروس ترسید؛ زیرا ترس از آن به دلیل اینکه باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود از خود ویروس خطرناک‌تر است. با رعایت موازین بهداشتی، تزریق امید و نشاط به جامعه این ویروس را شکست خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری پیرامون تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است که نظر این ستاد عصر جمعه به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 413596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 4
    حالا چقدرم که مسافر دارید!همون چهر تا را نپرونید الان وضعیت در کل کشور یکسان شده دیگه
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    3 2
    استان مازندران و برخی استانهای دیگر ورود مسافران را ممنوع کردند .بنظر شما سودکردن چند هتل اینقدر مهم است که جان میلیونها نفر را بخطر می اندازید .بجای اینکارها وسایل تب گیر و کارشناسان ماهر در تشخیص افراد مبتلارا در نقاط مختلف شهر و استان مستقر کنید تا آمار ابتلا کاهش یابد
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    4 0
    یعنی چی شما مسئول استان هستین نه مراکز گردشگری و توریستی .
  • Sm IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    8 0
    استاندار محترم چرا؟! مگر بهترین روش برای پیشگیری از کرونا، جابجا نشدن و عدم سفر نیست.