مورد مشکوک مبتلا به کرونا در مراکز بهزیستی اصفهان نداریم

دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: تاکنون مورد مثبت یا حتی مشکوک کرونا در مجموعه بهزیستی استان نداشته‌ایم و خط تلفن ۱۴۸۰ از ساعت هشت صبح تا ۲۳ شب آماده پاسخگویی به سوالات مردم در زمینه این بیماری است.

پژمان پورشبانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت کنترل مراکز بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: بهزیستی استان قبل از بروز همه گیری کرونا و از همان زمان مطرح شدن بحث آنفلونزای فصلی طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت، کمیته‌های استانی آن برای مقابله با کرونا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری این کمیته در استان اصفهان مصادف با شیوع کرونا شد، افزود: برخی موارد بهداشتی که الزامی بود مانند دعوت از کارشناسان معاونت بهداشتی استان و شهرستان‌ها برای ادارات شهرستانی انجام شد و جلسات آموزشی لازم راجع به بیماری کرونا و چگونگی کنترل شیوع  آن برای کارمندان همه استان برگزار شد.

دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: سازمان بهزیستی در ابتدای همه گیری دستورالعمل‌های بهداشتی جداگانه‌ای متناسب با هر کدام از مراکز بهزیستی مانند کمپ‌های اعتیاد، مراکز روزانه، مراکز شبانه، سالمندان، مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌ها را برای استان‌ها ارسال کردند و ما هم این دستورالعمل‌ها را به شهرستان‌ها ابلاغ کردیم و دستورات جدید متناسب با روند شیوع بیماری هم به آنها ارسال می‌شود.

وی در خصوص کنترل گروه‌های آسیب‌پذیر گفت: گروه‌های آسیب‌پذیر بهزیستی سالمندان، بیماران اعصاب و روان، معتادان و کودکان در مراکز اقامتی و شیرخوارگاه‌ها هستند که این دسته بیشتر در خطر هستند و برای این مراکز ملاقات‌های عمومی و بازدید کنسل شده است.

پورشبانان با تاکید بر اینکه در هیچ یک از مراکز بهزیستی پذیرش جدید انجام نمی‌شود، اظهار کرد: تنها موارد خاص آن هم با حکم دادستانی پذیرش می‌شود که موارد خاص که با دستورات لازم باشد هم آزمایشات اولیه و معاینات پزشکی برای آنها انجام می‌شود و اگر نتایج بیماری کرونا منفی بود وارد مرکز می‌شوند اما دو هفته در قرنطینه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برای مددجویان ساکن در مراکز بهزیستی اقدامات بهداشتی انجام می‌شود، تصریح کرد: همه مددجویان ساکن در این مراکز مانند مراکز شبانه کودکان، سالمندان دو بار در روز ثبت درجه حرارت انجام می‌شود و مراکز ما همه موارد بهداشتی و محدودیت ورود و خروج را کاملاً رعایت می‌کنند.

دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تعطیلی مهدهای کودک و مراکز روزانه تابع ابلاغ‌های آموزش و پرورش است، گفت: این مراکز مدتی است که تعطیل هستند و در بخش مراقبت‌های ویزیت در منزل مردم خود چندان مایل به انجام این کار و بازدید تیم‌های ویزیت در منزل نیستند و کارشناسان تلاش می‌کنند به صورت تلفنی به خانواده‌ها اطلاع رسانی داشته باشند و تنها در موارد خاص ویزیت منزل با رعایت همه موارد احتیاطی در ورود و خروج انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه ادارات شهرستانی جلسات آموزشی مسئولان فنی و پرسنل توانبخشی را برگزار کرده‌اند، افزود: همه پرسنل مراکز شهرستانی جلسات موضوعات بهداشتی و تغذیه‌ای حضور داشتند و موارد ضروری را آموزش دیده‌اند و همچنان این آموزش‌ها ادامه دارد.

پورشبانان با تاکید بر عدم وجود موارد مثبت یا حتی مشکوک در بهزیستی استان تا این لحظه، خاطرنشان کرد: همه اقدامات استان‌ها در سامانه مخصوص سازمان بهزیستی به صورت روزانه ثبت می‌شود و اگر موارد جدید ابتلا به کرونا داشته باشیم باید به صورت آنی و تلفنی به معاونت بهداشتی استان و سازمان بهزیستی کشور اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از سازمان‌های مردم نهاد هم درخواست همکاری شده است، افزود: از طریق معاونت اجتماعی استانداری دستور همکاری سازمان‌های مردم نهاد استان در جهت حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر برای تهیه اقلام بهداشتی صادر شده است.

دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص خط ارتباطی مردم با بهزیستی برای گرفتن مشاوره در خصوص بیماری کرونا، گفت: خط ۱۴۸۰ به طور رایگان همچنان در خدمت مردم است و با افزایش ساعات کاری، این خط از ساعت هشت صبح تا ۲۳ شب آماده پاسخگویی به مردم است.

کد خبر 413564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.