چند مسیر گردشگری در اصفهان ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد چندین مسیر گردشگری جدید مانند مسیر گردشگری مارنان، مسیر گردشگری صائب، مسیر گردشگری دردشت و مجموعه مناره‌های شهر، می‌تواند ظرفین گردشگری مناطق مختلف اصفهان را بیشتر نمایان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت عصر دیروز (سه‌شنبه) در برنامه زنده رادیویی صدای شهر با اشاره به اینکه اصلاح بودجه سال ۹۸ شهرداری به پایان رسیده، اظهار کرد: بودجه سال جاری ۴,۱۰۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۸۵ درصد آن محقق شده است بنابراین پیشنهاد افزایش ۳۰۰ میلیارد تومانی آن مطرح شد تا بودجه سال ۹۸ چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نهایی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در بیشتر شهرهای کشور رکود اقتصادی را شاهد هستیم، این میزان تحقق بودجه و پیش‌بینی‌هایی که برای ادامه سال شده، شورای شهر را از روند بودجه راضی نگه داشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال آینده، تصریح کرد: ۵۹ درصد منابع مورد نیاز بودجه از درآمدهای عمومی، ۱۴ درصد از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و غیرسرمایه‌ای و ۱۹ درصد از طریق اوراق مشارکت تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان برای مترو در بودجه اختصاص داده شده، ادامه داد: سهم ۱۹ درصدی خدمات شهری، ۴۴ درصد حمل‌ونقل عمومی، هشت درصدی فرهنگی، اجتماعی و ۱۱ درصدی مالی و اقتصادی از مهم‌ترین عناوین بودجه سال آینده است.

ملت با اشاره به اینکه تورم در اقتصاد کلان کشور باعث افزایش میزان بودجه برای تأمین نیازهای مالی شهرداری شده است، خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی پروژه‌های محرک توسعه در مناطق مختلف و اختصاص بودجه‌های متناسب به هر منطقه سعی در توسعه مناطق شهرداری به‌طور یکسان داریم.

وی با اشاره به اینکه هر ۱۵ منطقه شهری دارای پروژه محرک توسعه برای پیرایش شهری خواهند بود که برای احرای آن یک میلیارد تومان اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: ایجاد چندین مسیر گردشگری جدید مانند مسیر گردشگری مارنان، مسیر گردشگری صائب، مسیر گردشگری دردشت و مجموعه مناره‌های شهر، می‌تواند ظرفین گردشگری مناطق مختلف اصفهان را بیشتر نمایان کند.

شهروندان اصفهان ۲۰۲۰ را همراهی کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در طرح اصفهان ۲۰۲۰ سعی شده نگاه مبتنی بر صنعت از اصفهان برداشته شده و ظرفیت‌های واقعی شهر دیده شود، گفت: اصفهان ۲۰۲۰ در ۲۰ حوزه طرح‌ریزی شده و بر اساس آن بازآفرینی، تاب‌آوری، زیباسازی حمل‌ونقل، محیط زیست، هوشمندسازی، برندسازی میراث فرهنگی و رونق موزه و گالری‌ها در شهر ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان به موضوعات گردشگری در بودجه اختصاص داده شده، خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۹ شهرداری، ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه سرویس‌های بهداشتی که نوعی زیرساخت گردشگری محسوب می‌شود تخصیص داده شده است.

ملت با دعوت از شهروندان اصفهانی برای همراهی با طرح اصفهان ۲۰۲۰، اظهار کرد: وجود هزار و ۲۰۰ هکتار پارک طبیعی در دل شهر و پیشینه بزرگ هنری در میان هنرمندان اصفهان دو شاخص مهمی است که توجه به آن می‌تواند اصفهان را به مقصد سفر بسیاری از گردشگران تبدیل کند.

کد خبر 413368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.