یک میلیون ماسک‌ چندبار مصرف وارد بازار می‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حجم وسیعی از ماسک‌های تولیدی در حد میلیون تعداد وارد بازار می‌شود که استفاده دو تا سه عدد از این ماسک‌های تولیدی در روز برای یک نفر مناسب است.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه الکل مورد نیاز برای مواد ضدعفونی کننده یا آنتی سپتیک‌ها تأمین و با هماهنگی‌هایی شده پنج شرکت این اقلام را تولید خواهند کرد، اظهار کرد: ژل‌های ضدعفونی کننده که توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود به دلیل آنکه فرمول ساده‌ای دارد حجم بالایی از آن تا آخر هفته تولید و وارد بازار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استانداری و علوم پزشکی اصفهان با خروج الکل از استان به‌طور جدی مخالفت کرده‌اند تا این حجم از الکل در اختیار مجموعه بهداشت و درمان قرار گیرد، افزود: اکنون ۵۰ تا ۱۰۰ عدد ژل‌های ضدعفونی به‌طور روزانه به هر داروخانه داده می‌شود که با توجه به نیاز مردم قطعاً این تعداد کافی نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه نیاز ماسک مردم استان زیاد است و تعداد موجود پاسخگو نیست، تصریح کرد: با هماهنگی صنعت و معدن چند نوع پارچه که برای تولید ماسک مفید است مشخص شده و قرار است خط تولید ماسک‌های پارچه‌ای راه‌اندازی شود؛ این ماسک‌ها ضدعفونی شده و حجم وسیع آن در حد میلیون تعداد وارد بازار می‌شود و با ادامه تولید آن حتی می‌توان نیاز استان‌های دیگر را نیز تأمین کرد.

وی با بیان اینکه استفاده دو تا سه عدد از این ماسک‌های تولیدی در روز برای یک نفر مناسب است، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند بعد از استفاده، ماسک را داخل نایلون نگه داشته، شب شست‌وشو داده، ۱۵ دقیقه در آبجوش گذاشته و پس از اتو زدن دوباره برای روز بعد استفاده کنند.

نجیمی در رابطه با ماسک‌های احتکار شده که توسط تعزیرات کشف می‌شوند، ادامه داد: ماسک‌هایی که توسط تعزیرات کشف و ضبط می‌شوند اگر استاندارد بوده و تقلبی نباشند با هماهنگی سازمان غذا و دارو بین مراکز درمانی توزیع خواهد شد.

کد خبر 413302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.