۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
استادیوم فوتبال تمام چوبی

معماران شرکت معماری زها حدید بالاخره پس از چند سال تأخیر، ساخت وساز اولین استادیوم فوتبال تمام چوبی جهان را در گلاسترشر، از شهرستان‌های تشریفاتی و غیر شهری در ناحیه‌ای در جنوب غربی انگلستان، آغاز کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران در نظر دارند اصل کربن منفی یا کربن خنثی را برای استادیوم فوق پیاده کنند و به همین منظور از چوب به عنوان ماده اصلی برای ساخت آن بهره خواهند گرفت. این استادیوم که قرار است مظهر پایداری در گلاسترشر باشد از سیستم‌های انرژی تجدید پذیر و روش‌های ساخت‌وساز و فرآیندهای عملیاتی با حداقل انتشار گاز کربن برخوردار خواهد بود. استادیوم تمام چوبی جهان کم‌ترین میدان دید را از محیط اطراف برای تماشاچیان فراهم خواهد آورد چرا که قرار است تخته‌هایی چوبی و مواج سقف بخش اعظمی از سقف استادیوم را در برگیرد.

معماران شرکت زها حدید برای ساخت اولین استادیوم چوبی جهان که استادیوم Eco Park نام گرفته است، از تخته‌های چوب بسیار مقاومی بهره خواهند گرفت که پوشش چوبی آن علاوه بر افزایش پایداری سازه، باعث افزایش رشد چمن‌های استادیوم می‌شود. چوب تمام بخش‌های استادیوم نظیر دیواره‌ها، صندلی‌ها، سقف و رختکن‌ها را در برگرفته است و نمایی زیبا برای آن به ارمغان آورده است. در حال حاضر این استادیوم ظرفیت تعداد پنج هزار تماشاچی را دارد اما معماران آن را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که بدون صرف هیچ هزینه دیگری امکان افزایش این ظرفیت تا ۱۰ هزار نفر را دارد.

مهم‌ترین ویژگی استادیوم فوتبال Eco Park، که آن را از سایر استادیوم‌های جهان متمایز می‌کند، استفاده از چوب به عنوان تنها ماده اصلی سازنده آن است، چرا که سازندگان در سایر استادیوم‌های سراسر جهان معمولاً از فولاد و بتن برای ساخت تمام اجزا استفاده می‌کنند. استفاده از چوب منجر به کاهش اثرات کربن و حتی به صفر رساندن آن در این استادیوم خواهد شد که همین امر، آن را از سایر استادیوم‌های جهان نیز متمایز خواهد کرد.

استادیوم فوتبال Eco Park دریک مجموعه ورزشی عظیم به مساحت حدود ۴۰۰ هزار متر مربع واقع شده است که این مجموعه ورزشی زمین‌های ورزشی مختلفی را در برگرفته است. مجموعه ورزشی فوق مجهز به امکانات ورزشی فوق پیشرفته است و یک پارک تکنولوژی را نیز در خود محصور کرده است. دفاتر تجاری و واحدهای تجاری متعددی در پارک تکنولوژی واقع شده است و وجود یک مرکز حمل‌ونقل پیشرفته امکانات رفاهی کاربران را تکمیل کرده است.

کد خبر 413178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.