کتابخانه های عمومی استان اصفهان ضد عفونی شدند

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: کل فضای کتابخانه ها و ستادهای کل استان که حدود ۲۰۰ کتابخانه است در دو مرحله با همکاری شبکه‌های بهداشت به طور کامل ضدعفونی شده‌اند.

امیر هلاکویی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مهم‌ترین اصل برای سلامت جسمی و روحی کارکنان و اعضای کتابخانه ها است با توجه به تصمیم نهادهای کتاب خانه‌های عمومی کشور مقرر شده در صورت تعطیلی مدارس، مراکز فرهنگی و کتابخانه ها نیز تعطیل باشند چرا که استقبال مردم هم بخاطر نگرانی شیوع کرونا به نسبت پایین آمده است.

وی افزود: با توجه به اعلام تعطیلی وزارت بهداشت کتابخانه های عمومی در سه روز اول تعطیل بوده در سه روز آینده نیز تعطیل خواهد بود کل فضای کتابخانه ها و ستادهای کل استان که حدود ۲۰۰ کتابخانه است در دو مرحله با همکاری شبکه‌های بهداشت به طور کامل ضدعفونی شده‌اند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق رسالت کتابخانه ها که مبنی بر آموزش و اطلاع رسانی است در فضای کتابخانه پوستر و سی دی و فایل‌های دیجیتال در اختیار اعضای کتابخانه ها و مردم قرار داده شده است.

هلاکویی گفت: در بحث امانت کتاب‌هایی که در هفته‌های گذشته امانت و بازگشت کتاب، کتاب‌های بازیافته در محفظه مخصوص نگه داری کنند و بعد از چند روز این کتاب‌ها به قفسه باز می‌گردند که اگر احیاناً آلودگی دارند بعد از چند روز برطرف شود.

کد خبر 413160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.