افزون بر ۶۷ میلیون گلد فیش سالانه در اصفهان تولید می‌شود

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ماهی های قرمز تولید داخلی است و فقط نژاد چینی دارد، گفت: سالانه بیش از ۶۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در این استان تولید و تکثیر می شود.

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هم اکنون ماهی قرمز (Gold fish) در استان اصفهان تولید و تکثیر می‌شود، اظهار کرد: این استان سرآمد تولید ماهی قرمز در کشور بوده و شهرستان کاشان قطب پرورش ماهی زینتی در اصفهان است.

وی آران و بیدگل، نجف آباد و اصفهان را از دیگر شهرستان‌های دارای مراکز پرورش ماهی استان برشمرد و افزود: سالانه بیش از ۶۷ میلیون قطعه انواع ماهی زینتی در استان اصفهان تولید می‌شود که ۵۰ درصد آن ماهی قرمز است و زیرگونه‌های مختلفی دارد، امسال نیز افزون بر ۴۰ میلیون قطعه ماهی قرمز تولید شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در واکنش به شایعاتی مبنی بر واردات ماهی قرمز آلوده به ویروس کرونا از چین به کشور، گفت: گونه ماهی قرمز نزدیک به ۵۰ سال پیش وارد ایران شد و هم اکنون بومی کشور شده است بنابراین نمی‌توان نژاد چینی این ماهی را به بیماری کرونا جدید، مرتبط دانست.

وی با بیان اینکه کرونا ویروس جدید ارتباطی به ماهی قرمز ندارد، تصریح کرد: مردم در اینباره نگرانی نداشته باشند و انواع ماهی را از بازارها و مراکز ماهی زیر نظر دامپزشکی خریداری و بهداشت عمومی را رعایت کنند.

پس از پایان نوروز ماهی‌های قرمز در رودخانه و دریاها رها نشود

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ماهی قرمز که وارد رسوم ایرانی شده، نماد پویایی و تازگی در سفره هفت سین است، خاطرنشان کرد: این ماهی برخلاف تیلاپیا گونه مهاجم نیست و در حال حاضر زیرگونه‌های بسیار زیباتری از ماهی قرمز وجود دارد.

وی گفت: برای اینکه ماهی را سالم در سفره بگذاریم باید مواردی را رعایت کرد از جمله اینکه ماهی سالم باشد و زخم و قارچ پنبه‌ای مانند روی پولک و فلس‌هایش نباشد.

عباسی افزود: این ماهی همه چیز خوار است اما برای نگهداری مطلوب‌تر از آن بهتر است غذای مخصوص ماهی و به مقدار کم تهیه شود زیرا زیاد غذا دادن سبب ایجاد آلودگی و مرگ ماهی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ماهی نیاز به اکسیژن دارد تنگ های دهانه باز استفاده و در جای خنک نگهداری شود و هر هفته یک بار آب تنگ تعویض شود؛ آبی که کلر دارد را ۲۴ ساعت بگذارند بماند و بعد برای ماهی استفاده کنند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان پس از پایان نوروز ماهی را در رودخانه‌ها و دریاها رها نکنند؛ این موجود زنده را به مراکز پرورش ماهی و نگهداری آن تحویل دهند یا خودشان یک آکواریوم جدید در خانه داشته باشند و ماهی را با هوادهی نگهداری کنند.

کد خبر 413060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.