شرکت سامسونگ+تاریخچه و محصولات

شرکت سامسونگ که در تولید انواع گسترده‌ای از وسایل الکترونیکی و صنعتی فعالیت دارد، به عنوان یک پیشرو در دنیای فناوری شناخته شده و جزو ۱۰ برند برتر جهان محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سامسونگ یک شرکت چند ملیتی است که مقر اصلی آن در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد؛ شرکت‌های دیگری که در این شهر فعالیت دارند همگی به شرکت سامسونگ وابسته هستند.این غول دنیای فناوری در زمینه‌های مختلفی مانند الکترونیک، خرده فروشی، صنایع سنگین، کشتی‌سازی، خدمات مالی و درمانی، هتل داری، مواد شیمیایی و تجهیزات پزشکی فعالیت دارد. نام شرکت سامسونگ از دو کلمه سام به معنی سه و سانگ به معنی ستاره تشکیل شده است؛ کلمه سه نماد بزرگی و قدرت و ستاره نماد جاودانگی است. به همین دلیل است که سامسونگ را ستاره درخشان کهکشان عظیم فناوری و اطلاعات می‌نامند.

تاریخچه تاسیس شرکت سامسونگ

"لی بیونگ چول" در سال ۱۹۳۸ به منظور بازرگانی کالاهایی مانند آرد و برنج، مغازه کوچکی را راه‌اندازی کرد. او در سال ۱۹۵۰ فعالیت خود را گسترش داد و تولید پارچه، خرده فروشی محصولات و خدمات بیمه را نیز به لیست فعالیت‌های خود اضافه کرد. این شرکت سال ۱۹۶۰ در بخش‌های دیگری مانند صنایع الکترونیک، ساختمان‌سازی و کشتی سازی مشغول به کار شد و در سال ۱۹۸۰ به بازار جهانی راه پیدا کرد. گروه الکتریک سامسونگ تا سال ۱۹۸۱ بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون سیاه و سفید تولید کرد. مؤسس شرکت سامسونگ در سال ۱۹۸۳ اعلام کرد که قصد دارد به بخش صنعت تولید حافظه DRAM وارد شود؛ یک سال بعد، این شرکت به سومین تولید کننده این محصولات تبدیل شد.

زیر مجموعه‌های شرکت سامسونگ

پس از فوت مؤسس شرکت سامسونگ در سال ۱۹۸۷، این شرکت به چهار بخش بزرگ سامسونگ گروپ، شینسگائه (شرکت خوشه‌ای خرده‌فروشی)، سی‌جی و هانسول تقسیم شد. بخش اصلی این شرکت، سامسونگ گروپ بود که بسیاری از زیر مجموعه‌ها را تحت سلطه داشت. در سال ۲۰۰۰، این قسمت‌ها به طور کامل از سامسونگ جدا شد و به طور مستقل شروع به فعالیت کرد. با به هم پیوستن بخش الکتریک و بخش نیمه‌هادی سامسونگ در سال ۱۹۸۸، "سامسونگ الکترونیکس" به وجود آمد.

فعالیت‌های بین المللی سامسونگ

با شروع دهه ۲۰۰۰، فعالیت‌های بین المللی و ساخت و ساز سامسونگ شدت پیدا کرد. در سال ۱۹۹۲ سامسونگ به بزرگ‌ترین تولید کننده چیپ حافظه و بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه پس از اینتل در جهان تبدیل شد. اولین صفحه نمایش LCD این شرکت در سال ۱۹۹۵ ساخته شد و ۱۰ سال بعد سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده LCD در جهان شهرت یافت. در سال ۲۰۰۶ نیز، شرکت S-LCD که بزرگ‌ترین تولید کننده LCD در جهان بود، با همکاری دو شرکت سامسونگ و سونی ایجاد شد. شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۱ تمام سهم سونی را خریداری کرد و مالک کل شرکت S-LCD شد.

ورود سامسونگ به بازار گوشی های هوشمند

شرکت سامسونگ در سال ۲۰۰۰، یک مرکز مهندسی برنامه‌نویسی در ورشو لهستان تاسیس کرد؛ سپس این شرکت با نام Samsung Solstice وارد بازار گوشی ها ی هوشمند شد و خط تولید آن‌ها را به سامسونگ گلکسی تغییر داد. در سال ۲۰۱۲ نیز سامسونگ به بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شد. این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۴، هدست Gear VR را معرفی کرد؛ Gear VR یک دستگاه واقعیت مجازی محسوب می‌شود که برای استفاده در گوشی گلکسی نوت ۴ طراحی شده است. در همین سال نیز سامسونگ اعلام کرد که شروع به فروش فیبر نوری به شرکت تولید شیشه "کورنینگ" کرده است. شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۶ یک ساعت هوشمند برای تناسب اندام به نام Gear Fit 2 و همچنین یک هدفون بی سیم به نام Gear Icon 2 را وارد بازار کرد؛ ساعت هوشمند Gear G3 نیز در همین سال معرفی شد.

محصولات سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال ۲۰۰۹ اولین گوشی هوشمند خود را با نام تجاری Galaxy i7500 وارد بازار کرد؛ طراحی این گوشی با موفقیت همراه نبود و سامسونگ در سال‌های بعد با تلاش خود گوشی‌هایی با کیفیت‌های بالاتر در سری‌های مختلف مانند سری A ،S و J، روانه بازار کرد. این شرکت هر سال با پیشرفت تکنولوژی لوازم خانگی منحصر به فردی را با ویژگی‌های خاص و متفاوت وارد بازار می‌کند، به طوری که این برند در حال حاضر در زمینه تولید لوازم خانگی در رتبه نخست قرار دارد. مجهز کردن بعضی از لوازم خانگی سامسونگ به اینترنت، باعث به وجود آمدن تغییر بزرگی در بازار جهانی لوازم خانگی شد. همچنین شرکت سامسونگ ساعت‌های هوشمند خود را تحت عنوان Galaxy Watch با طرحی متفاوت از ساعت‌های هوشمند دیگر وارد بازار کرد. سامسونگ الکترونیکس از سال ۱۹۸۳ تا به امروز در زمینه کامپیوتر و لپ تاپ فعالیت دارد؛ پرینتر، دوربین دیجیتال، درایوهای HDD و SSD و نیمه هادی‌ها از دیگر محصولات شرکت سامسونگ است.

وضعیت کنونی سامسونگ

در حال حاضر، سامسونگ گروپ، مجموعه‌ای از ۸۰ شرکت مختلف است که هر کدام به طور مستقل در بازار سهام کره جنوبی ثبت شده‌اند. با موفقیت‌هایی که شرکت سامسونگ در صنایع الکترونیک کسب کرده است، به عنوان یک پیشرو در دنیای فناوری شناخته شده و جزو ۱۰ برند برتر جهان است. شعار شرکت سامسونگ توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خردورزی است. این شرکت به پنج اصل کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت توجه بسیاری دارد و سعی می‌کند با توجه به این پنج اصل، بهترین محصولات را تولید کرده و خدمت بزرگی به جامعه بشری ارائه دهد.

کد خبر 412911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.