افزایش قیمت گوشت قرمز موقتی است

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: افزایش قیمت گوشت گوسفند در بازار موقتی است و با توجه به کم شدن تقاضای مردم برای خرید گوشت در اثر شیوع ویروس کرونا، قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

عبدالرضا آقاجانی کردآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در تشریح وضعیت بازار گوشت، اظهار کرد: قیمت گوسفند زنده در دامداری‌ها افزایش داشته و ممکن است به دلیل وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور همچون لرستان، قیمت گوشت گوسفندی در اصفهان که غالباً دام سبک خود را از دیگر استان‌ها تأمین می‌کند، افزایش پیدا کرده باشد.

وی افزود: قیمت گوشت دام سنگین همچون گوساله و گاو در بازار تغییری نکرده زیرا اصفهان در زمینه تأمین گوشت مورد نیاز در بخش دام سنگین خودکفا است و نیازی به وارد کردن از دیگر استان‌ها ندارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان تصریح کرد: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کرمانشاه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دام سبک در کشور با مسائل ناشی از وقوع سیل مواجه شده و به همین دلیل در خصوص حمل و نقل دام و انتقال دام سبک به دیگر استان‌ها مشکلاتی پدید آمده است.

آقاجانی کردآبادی اضافه کرد: وضعیت کنونی در بازار گوشت قرمز ثابت نخواهد بود و پیش بینی می‌شود قیمت گوشت گوسفندی که در حال حاضر با افزایش مواجه شده، تا پایان نیمه اول اسفندماه به نرخ قبلی خود بازگردد و این افزایش قیمت پایدار نیست.

وی ادامه داد: البته در صورت بسته شدن راه‌های ارتباطی استان‌ها با اصفهان (قرنطینه) و ممنوعیت انتقال دام به این استان نمی‌توانیم درباره قیمت گوشت پیش‌بینی درستی داشته باشیم.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان خاطر نشان کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت درجه یک بره با ۱۵۰ گرم دنبه در بازار، ۹۵ هزار تومان است و انواع درجه دو و سه این گوشت نیز به ترتیب ۸۵ و ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

آقاجانی کردآبادی افزود: هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله نیز ۷۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت خالص گوساله، ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت آن نسبت به دو ماه گذشته تغییری نداشته است.

کد خبر 412903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.