افزایش میزان فعالیت ناوگان جمع‌آوری پسماند عفونی بیمارستان‌های مرتبط با کرونا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از افزایش میزان فعالیت ناوگان جمع آوری پسماند عفونی بیمارستان های مرتبط با کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید عبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه از زمان اولیه اعلام شیوع بیماری کرونا در شهر، اقدامات بهداشتی نسبت به مقابله با این بیماری صورت گرفت، اظهار کرد: اطلاع رسانی‌های لازم نسبت به ضرورت رفتار بهداشتی پرسنل و تمامی عوامل اجرایی در نحوه برخورد با این بیماری به صورت مستمر انجام شد.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی به منظور پیشگیری و حفاظت در برابر بیماری ضروری است، گفت: ارائه آموزش و نصب بنر و پوستر در مرکز پردازش پسماندهای خشک به منظور جلوگیری از ابتلای کارکنان و عوامل مدیریت پسماند به ویروس کرونا، در نظر گرفته شده و کارکنان این مرکز نیز به تجهیزات ایمنی و بهداشتی شامل دستکش، ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی مجهز هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به فعالیت و حضور اکیپ دفن پسماند عفونی به صورت ویژه گفت: اقدامات بهداشتی از جمله سم پاشی و ضد عفونی خودروهای حمل پسماند عفونی در سایت البرز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: میزان فعالیت ناوگان جمع آوری پسماند عفونی جهت تسریع در مدیریت پسماند عفونی بیمارستان‌های مرتبط با ویروس کرونا افزایش یافته است.

میرابراهیمی با بیان اینکه اتاق مخصوص جهت تعویض البسه پرسنل فعال در بخش عفونی آماده سازی شده است، عنوان کرد: تهیه و خرید آهک به منظور دفن پسماندهای عفونی در سایت دفن پسماند نیز به صورت ویژه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان خاطرنشان کرد: تمامی سطوح تماس دست مراجعان و همکاران از جمله دستگیره‌های درب، کلیدهای برق و آسانسورها، نرده‌های محافظ به صورت حداقل یکبار در شیفت، به صورت کامل با مواد گندزدا ضدعفونی می‌شود.

به گفته میرابراهیمی، در محل سازمان نیز علاوه بر تجهیز سرویس‌های بهداشتی به مواد شوینده مناسب، دستگاه محلول‌های ضدعفونی در چند نقطه مختلف سازمان مدیریت پسماند نصب خواهد شد تا افراد بتوانند پس از تماس با سطوح مختلف، دست‌های خود را به منظور پیشگیری از انتقال ویروس ضدعفونی کنند و خطرات ناشی از این ویروس در امان باشند.

کد خبر 412784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.