تمهیدات شهرداری سمنان برای مقابله با کرونا

شهردار سمنان گفت: این شهرداری برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه خود اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

سید محمد ناظم رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضاهای عمومی شهر سمنان آمادگی لازم را در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دارد و شهرداری اقدامات پیشگیرانه را در راستای حفظ بهداشت و سلامت شهروندان با هماهنگی کارشناسان بهداشت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اقدام‌های مذکور براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مبنی بر انجام امور پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلاء به این ویروس که به شهرداری‌ها ابلاغ شده است، پیگیری می‌شود.

شهردار سمنان گفت: روزانه در دو نوبت کارکنان سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اتوبوس‌ها را با مواد شوینده ضد عفونی می‌کنند.

ناظم‌رضوی با اشاره به شستشو و ضدعفونی مبلمان شهری خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و مناطق سه‌گانه شهرداری نسبت به شست‌وشو و ضدعفونی روزانه مبلمان شهری در بوستان‌ها و معابر شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و سطل‌های زباله و بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت اقدام می‌کنند.

وی گفت: برای کارکنان مجموعه شهرداری مواد بهداشتی لازم مانند ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی تهیه و همراه با پمفلت‌های آموزشی حاوی نکات پیشگیری از انتشار این ویروس توزیع شده است.

شهردار سمنان ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با مشارکت مرکز بهداشت اقدام‌های لازم برای اطلاع‌رسانی در خصوص روش‌های پیشگیری از ابتلاء به کرونا از طریق فضای تبلیغاتی محیطی، فرهنگسراها و خانه‌های بازی به شهروندان ارائه می‌دهد.

ناظم‌رضوی تصریح کرد: اقدامات لازم در آرامستان وادی‌السلام نیز انجام شده تا تدفین فوت‌شدگان احتمالی با رعایت امنیت کامل موازین بهداشتی انجام شود.

کد خبر 412750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.