شیوع ویروس کرونا کارخانه هیوندای را تعطیل کرد

شرکت هیوندای به دلیل ابتلای یکی ازکارگران کارخانه خود در شهر اولسان کره جنوبی، این کارخانه را تعطیل کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است، به طوری که تاکنون ۸۳ هزار و ۷۳۳ فرد به این بیماری مبتلا شده و دو هزار و ۸۵۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. این میزان شیوع بر صنعت و فناوری سراسر دنیا تاثیر زیادی گذاشته است. در خارج از چین، کره جنوبی بیشترین موارد ابتلا به کروناویروس را دارد و شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هیوندای را تحت تاثیر قرار داده است. گزارشات حاکی از این است که دو هزار و ۲۲۰ نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا هستند.

شرکت هیوندای موتورز در شهر اولسان کره جنوبی پنج کارخانه دارد که تقریباً ۳۰ درصد از کل تولیدات این شرکت را در جهان بر عهده دارد. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که یکی از کارگران به ویروس جدید کرونا مبتلا شده و آزمایشات وی مثبت اعلام شده است؛ به همین دلیل یکی از کارخانه‌های خود را در اولسان تعطیل و خط تولید آن را نیز متوقف کرده است.

سخنگوی اتحادیه خودروسازان کره جنوبی خبر گزارش شده را تایید و اعلام کرد که همه افرادی که با این کارگر مبتلا در تماس نزدیک بوده‌اند، قرنطینه هستند و آزمایشات آن‌ها در حال بررسی است. وی در ادامه از ضد عفونی کردن همه قسمت‌های کارخانه نیز خبر داد. متاسفانه تعطیل شدن یکی از کارخانه‌های این شرکت خودروساز که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود، ضربه شدیدی به صنعت کره جنوبی وارد خواهد کرد؛ با انتشار این خبر، سهام هیوندای موتورز بیش از پنج درصد کاهش یافت.

علاوه بر این، شرکت LG نیز اعلام کرده است که کارخانه خود را در شهر اینچئون به دلیل ابتلای یکی از کارمندانش به ویروس کرونا تعطیل کرده است. شرکت سامسونگ نیز به طور موقت کارخانه خود را در گومی را تعطیل کرد که باعث توقیف خط تولید گوشی تاشو گلسکی زد فلیپ شد.

کد خبر 412720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.