امدادرسانی به‌هنگام مانع خسارت جانی سیل در استان شد

اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در هفته گذشته در استان اصفهان و پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در برخی نقاط استان، ۳۵۰ گروه امدادی در سطح استان مستقر شدند.

به گزارش ایمنا منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه بارش‌های چند روز گذشته غرب، جنوب، شمال و به تدریج کل استان اصفهان را فراگرفت، گفت: بیشترین بارش‌ها در فریدون‌شهر با ۷۳ میلیمتر ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه در شب اول حدود ۸۲ امدادرسانی انجام شد و پتو و نایلون توسط سازمان هلال احمر در اختیار ساکنان این مناطق قرار گرفت، گفت: خوشبختانه وقوع بارش‌ها و سیلاب هیچ گونه خسارت جانی نداشت.

شیشه فروش با اشاره به تخلیه آب از منازل و امدادرسانی به خودروهای در آب مانده گفت: پیش بینی‌ها، هشدارها و امدادرسانی‌ها باعث شد با وجود شدت سیلاب در این مناطق، خسارت جانی رخ ندهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با اعزام گروه ارزیابی بنیاد مسکن طی دو روز و انجام بررسی‌های فنی و میدانی در شهرهای بویین، میاندشت، چادگان، فریدن و فریدون‌شهر مشخص شد که در مناطق روستایی این شهرستان‌ها حدود ۹۰۰ واحد مسکونی و نگهداری دام دچار خسارت شده که میزان خسارت بین ۲۰ تا ۷۰ درصد است.

شیشه فروش افزود: مقرر شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان اصفهان مقاوم سازی و تعمیرات واحدهای خسارت دیده را انجام دهد، این در حالی است که طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، جو پایدار است و تنها وزش باد در غرب استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر آسیب وارد شده سیلاب به خانه‌های روستایی و خالی از سکنه بوده، ادامه داد: با توجه به خسارت واحدهای مسکونی که شامل ترک‌خوردگی است، شهروندان آن مناطق مشکلی برای اسکان ندارند و بیشتر خسارت‌ها در واحدهای نگهداری دام رخ داده که با پیگیری‌های بنیاد مسکن انقلاب تسهیلات در اختیار افراد آسیب‌دیده قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 412707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.