پیکر یک جانباز شهید در اصفهان تشییع شد

پیکر شهید حسن عمویی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس امروز با حضور اقشار مردم و خانواده‌های معظم شهدا در شهرستان اصفهان تشییع شد.

به گزارش ایمنا، پیکر سردار شهید حسن عمویی صبح امروز از مسجد فاطمیه خیابان زینبیه بر روی دستان مردم شهیدپرور تشییع و در قطعه وداع دو گلستان شهدا اصفهان به خاک سپرده شد.

این جانباز شهید پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل شد. جانباز حسین عمویی اهل اصفهان بود و فعالیت‌های انقلابی خود را از همین شهر و از دوران نوجوانی‌اش آغاز کرد و از شانزده سالگی و همزمان با پیروزی انقلاب، در بسیج مسجد محله مشغول به فعالیت و در راس همه برنامه‌ها، به تقویت نیروهای سپاه پرداخت.

وی از نخستین روزهای آغاز جنگ به عنوان نیروی بسیجی راهی مناطق عملیاتی جنوب شد و اولین بار در عملیات فرماندهی کل قوا به عنوان آر پی چی‌زن حضور یافت و در سال ۶۰ در این عملیات که در جاده اهواز - آبادان و در منطقه‌ای معروف به محمدیه - سلمانیه انجام شد، شرکت کرد و از ناحیه شکم دچار جراحت شد، مدتی را در بیمارستان بستری شد.

شهید عمویی دومین بار با عنوان نیروی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) راهی جنوب شد و در عملیات رمضان به عنوان معاون گروهان حضور داشت و در این عملیات در سال ۶۱ ترکش خمپاره ۶۰ به چشمانش اصابت کرد و به طور کامل نابینا شد.

کد خبر 412673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.