قافله زنجیرزنی برای کرونا در اصفهان؛ اصل ماجرا چه بود؟

فیلمی با عنوان "مردم اصفهان دسته‌های زنجیرزنی برای مقابله با کرونا به راه انداخته‌اند" در شبکه‌های اجتماعی درحال انتشار است درحالی که ماهیت این زنجیرزنی ربطی به کرونا ویروس ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از روز گذشته -چهارشنبه ۷ اسفندماه- فیلمی چند ثانیه‌ای درحال انتشار است که یک قافله عزاداری زنجیرزنی در اصفهان را نشان می‌دهد. مداح این قافله عزاداری در این فیلم می‌گوید: با کوچک‌ترین بهانه‌ای میخوان این قافله و زنجیرزنی‌ها رو تعطیل کنند، درود به غیرت و شرفت زنجیر زن، ما صاحب داریم، اونی باید بترسه از این مصیبت که صاحب نداره…"

دیری نگذشت که این فیلم در شبکه‌های اجتماعی منتشر و با "جهل مقدس" گره زده شد در حالی که منتشر کنندگان فیلم خود از جهل و ناآگاهی بیشتری رنج می‌برند که بدون اطلاع از جزئیات آن، فیلم را با عنوان "در اصفهان دسته‌های زنجیرزنی برای مقابله با کرونا به راه افتاده است" منتشر می‌کنند.

این فیلم به سرعت در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی انتشار گسترده پیدا کرد و بهانه‌ای برای شماتت مردم اصفهان شد.

اما اصل ماجرا چه بود؟

چند سالی می‌شود که پس از توهین یک خواننده خارج‌نشین به ساحت امام هادی (ع) در شهرهای مختلف مراسم‌های ولادت و شهادت دهمین امام شیعیان به شکل گسترده‌تری برگزار می‌شود.

در اصفهان نیز در این چند سال به شکل منسجم در شب شهادت امام هادی (ع) حدفاصل چهارراه شیخ صدوق تا میدان برج قافله عزاداری تشکیل و عزاداران اقدام به انجام اشکال مختلف مناسک مذهبی مانند زنجیرزنی می‌کنند که هرسال با همراهی کسبه و ساکنین منطقه همراه می‌شود.

فیلم مذکور آنگونه که در شبکه‌های اجتماعی گفته شده، مربوط به دسته زنجیرزنی برای "قدرت‌نمایی" در برابر کرونا نیست بلکه نشانه‌ای از عرص ارادت و توسل مردم اصفهان به امام هادی (ع) است. همچنین در جریان برپایی این قافله عزاداری، برای رعایت نکات بهداشتی، از توزیع نذری و پذیرایی‌ها به‌صورت باز پرهیز شد.

کد خبر 412576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • سعید آبدار IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    11 1
    ایکاش پذیرایی ها بصورت «بسته» انجام میشد..!!؟
  • امین IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 4
    این قافله زنجیر زنی نزدیک 10 ساله واسه شهادت امام هادی برگزار می‌شود فقط یه مشت آدمه بیکار نشستند حرف الکی واسه مردم دربیارند
  • پرستو IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    4 3
    حالا یعنی تو این اوضاع اینقدرررر واجب بود قافله راه بندازن....
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
      1 0
      تاچشمت کور بشه
  • NL ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    2 2
    حالا نمیشد امسال و در این شرایط برگزار نشه.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 0
    ای کاش حداقل به نام مردم اصفهان گره نمیخورد
  • مهدی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 1
    اون کسانی که این زنجیر زنی راکه به مناسبت شهادت امام ها دی ع جهل مقدس می دانند به کشورهای اربابانشان (اروپاییها ) نظر بیندارند که شکل های جمجمه و کلاغ وحیوان و.. به صورت زدن تا ویروس ومیکروب روبرطرف کنن این مملکت معصومین وامام زمان علیهم السلامه بدانید ومطمئنا می دانید هر کشور دیگری به عیر لز ایران بود واینقدر مصیبت وهجمه رسانه ای وجنگ و نفوذ و جنگ فعلی که بیولوژیکه رو به سرش اورده بودن چیزی ازش نمی موند . خدایا هرچه زودتر زمینه حضور حجتت را فراهم کن.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 1
    مداحش کی بود
  • مهرداد IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 1
    اگه برای قدرت نمایی نیست پس چرا مداح گفته درود و غیرت به شرف زنجیر زن و اونی باید بترسه که صاحب نداره؟ درواقع منظور از ترسیدن چیزی غیر از کرونا بوده؟ خب هر حال ادامه بدید تا ببینیم این کرونا به کجا میرسه