تصمیم‌گیری برای دفع پسماندها با شیوع کرونا

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال ویروس واگیردار کرونا از طریق پسماندهای شهری اعلام نشده، اما در صورت احراز این موضوع پسماندها به جای انتقال به کارخانه پردازش، با توجه به نبود دستگاه زباله‌سوز، دفن خواهد شد.

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در صورت ایجاد شرایط اضطرار به مدت دو ماه پسماندهای شهر وارد کارخانه پردازش نخواهد شد و مستقیم دفن می‌شود که البته برای لزوم انجام این کار در کمیته بحران و معاونت شهری تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: در راستای جلوگیری از ابتلای کارکنان و عوامل مدیریت پسماند به ویروس کرونا، در مرکز پردازش پسماندهای خشک نیز برنامه‌های آگاه‌سازی شامل نصب بنر و پوستر آموزشی اجرا شده و کارکنان این مرکز به تجهیزات ایمنی و بهداشتی شامل دستکش، ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی مجهز خواهند شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در محل سازمان، دستگاه محلول‌های ضدعفونی در چند نقطه آن نصب شده تا افراد بتوانند پس از تماس با سطوح مختلف، دست‌های خود را به منظور پیشگیری از انتقال ویروس ضدعفونی کنند هم‌چنین در سرویس‌های بهداشتی آن مواد شوینده مناسب قرار داده شده است.

وی گفت: از هفته قبل تاکنون روزانه کارکنان سازمان مدیریت پسماند تست سلامت می‌شوند و تمام بخش‌های کارخانه پردازش ضدعفونی می‌شود.

صادقی گفت: به منظور حفظ سلامت کارکنان و پرسنل این سازمان، ناظران سازمان به تجهیزات مراقبتی و بهداشتی شامل ماسک‌های بهداشتی و دستکش یکبار مصرف مجهز شده‌اند تا در فعالیت‌های کنترلی خود از آنها استفاده کنند و محلول‌های ضدعفونی کننده دست نیز در بین آنها توزیع خواهد شد تا پس از تماس با سطوح دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه خود مراقبتی به متصدیان ایستگاه‌های بازیافت و مأموران جمع‌آوری پسماند خشک، اظهار کرد: با توجه به لزوم پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت بهداشت فردی ضروری است به همین سبب برنامه آموزشی شامل ارائه آموزش‌های شفاهی همراه با تهیه و نصب پوسترهای آموزش پیشگیری از انتقال این ویروس در نظر گرفته شده است.

کد خبر 412497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.