حجم آب پشت سد زاینده‌رود ۲۹۶ میلیون متر مکعب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در روزهای آتی حدود ۲۰۰ میلی‌متر بارش در سرشاخه‌های زاینده‌رود خواهیم داشت که آمار کنونی بارش را می‌تواند بهبود ببخشد.

به گزارش ایمنا، مسعود میرمحمدصادقی، در جلسه مدیریت پیش‌بینی و پیگیری وقوع سیلاب در استان اصفهان به حجم سد زاینده‌رود اشاره و اظهار کرد: حجم اسمی سد زاینده‌رود حدود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب است و در حال حاضر ۲۹۶ میلیون متر مکعب آب دارد و آمار تجمعی بارش‌ها در چلگرد، ایستگاه شاخص زاینده‌رود تا امروز پنجم اسفند ماه ۵۲۵ میلی‌متر ثبت شده است.

وی با تأکید بر کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود نسبت به میانگین بلندمدت خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در روزهای آتی حدود ۲۰۰ میلی‌متر بارش در سرشاخه‌های زاینده‌رود خواهیم داشت که آمار کنونی بارش را می‌تواند بهبود ببخشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این حجم بارش با خطراتی برای ساخت و سازهای صورت گرفته در مسیل‌ها و آبراهه‌ها و همچنین ابنیه‌هایی مانند پل‌هایی که امکان عبور آب با حجم زیاد را ندارند، می‌تواند همراه باشد، تصریح کرد: امیدورایم با مدیریتی که صورت می‌گیرد کمترین مخاطرات برای هموطنانمان را شاهد باشیم.

کد خبر 412117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علیرضا US ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    7 0
    طبق پیش بینی هواشناسی ناسا،این چند روز آینده شدید ترین بارشهای سیل آسا بر غرب و جنوب غربی ایرانی نازل خواهد شد،شما مسئولین باید این سیلابها رو مدیریت کنین و به داخل کشور هدایت کنین ،به جای اینکه سیل بشه و خسارت به مردم بیچاره بزنه
    • رضا IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      0 0
      کوگوش شنوا مدیریت کجا بود فقط مسولان بلدن کاستی ها را تقصیروگردن دیگری بزارند
  • احمدی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    اگه آبها مدیریت بشه و پشت سدها جمع آوری بشه و یا باید برای سفره های آب زیرزمینی طوری طرح ریزی کنن مثلا چاهای پی در پی در زمینهای شنی و جاهائی که آب راحتتر فرو میشینه و.. هم مخازن آب کشورمون (هم زیر زمینی و هم سدها) پر میشه و هم کمبود آبی نخواهیم داشت !! الان با این مدیرت مسئولان آدم میمونه که دعا کنه بارون بیاد یا نیاد !! بیاد یه مشکلی و نیاد یه مشکلی !! اگه یک چهارم از اینهمه هزینه برای ساخت و تعمیر خسارتهای سیل را صرف مهار آب کنن مشکلی که نداریم هیچ !! تازه از کم آبی هم نجات پیدا میکنیم .تو کشور ما باید تو هر مسئله هزار بار برامون اتفاق بیفته (مثل همین سیل یا نا امن بودن خودروها و..) تا شاید یکی یه کاری بکنه!! جالبه که همه طرح میدن و همه از مشکلات میگن و راه حل هم میگن ولی کو عملللللل !!!
  • ایمان IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 1
    باسلام مدیران مربوطه چرا وقتی اینقدر آب سد پایین هست وبه قول شما بارندگی امسال هم ۳۰ درصد کمتره اینقدرآب خروجی سد را زیاد کردن هرچی آب میاد پشت سداز اون ورباز کردن داره میره خواهش میکنیم مدیریت کنیدتدبیر پس کجاست؟