۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
چراغ‌های خاموش

پروژه چراغ‌های خاموش، نمایشی حیرت‌انگیز در خیابان‌های معروف بروکلین به وجود آورده است که انرژی مورد نیاز خود را از صدای ترافیک خیابان‌های اطراف تأمین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بروکلین یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر نیویورک و همچنین پرجمعیت‌ترین منطقه در کلانشهر نیویورک و چهارمین منطقه پرجمعیت ایالات متحده آمریکا است. معماران در خیابان‌های نهم و اسمیت، درست در زیر بزرگراه کوئینز پروژه‌ای معروف به "چراغ‌های خاموش" احداث کرده‌اند که صدای تردد خودروها را به نمایشی خیره‌کننده از نور تبدیل می‌کند.

چراغ‌های خاموش مانند دروازه‌هایی رنگارنگ و بسیار زیبا بر فراز پیاده‌راه‌های اطراف قرار گرفته است و میکروفون‌هایی روی آن نصب شده است که صدای تردد خودروها، بوق آن‌ها، صدای موتور اتومبیل‌ها و عابران پیاده را به خود جذب می‌کند. سپس صدای جذب شده به وسیله کامپیوتر پردازش می‌شود و نمایشی رنگارنگ و در حال تغییر از چراغ‌های ال ای دی به وجود می‌آورد.

طراحان "چراغ‌های خاموش" آن را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که هرچه سر و صدای اطراف بیشتر باشد شدت نور تولید شده از لامپ‌های ال ای دی نیز افزایش می‌یابد. در واقع جریان ترافیک مانند محرکی برای افزایش و کاهش میزان نور تولید شده در دروازه‌ها و در نتیجه نمایشی زیبا و در حال تغییر از نورهای رنگارنگ عمل می‌کند.

چراغ‌های خاموش راهکاری بسیار مفید برای کاهش صدا در اطراف بزرگراه پرتردد کوئینز در منطقه بروکلین نیویورک به شمار می‌رود که مزیت‌های زیادی برای شهر و مردم به دنبال داشته است؛ زیبایی منحصر به فرد نور و دروازه‌های آن باعث جذب بسیاری از شهروندان نیویورک و افزایش تعاملات اجتماعی بین آن‌ها شده است. علاوه‌براین، بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا، پس از ورود به کلانشهر نیویورک بازدید از چراغ‌های خاموش بروکلین را جز اولویت‌های برنامه سفر خود قرار می‌دهند که این کار به نوبه خود باعث رونق اقتصادی در منطقه شده است.

پروژه چراغ‌های خاموش در فضایی احداث شده است که پیش از این به دست فراموشی سپرده شده بود و در اغلب موارد به عنوان محلی برای جمع‌آوری زباله مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما این روزها لامپ‌های رنگارنگ ال ای دی مانند یک اثر هنری شگفت‌انگیز با تغییر نور خود شور و نشاطی خارق‌العاده به آن بخشیده است. مردم در این مکان، به دور از سروصداهای اطراف دور هم جمع می‌شوند، با یکدیگر به بحث‌وگفتگو می‌پردازند و چشم‌اندازهای زیبای شهر نیویورک را از فاصله دور نظاره می‌کنند.

کد خبر 412107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.