توضیحات گرجی‌زاده در مورد تدابیر کنترل کرونا در زندان‌ها

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای کنترل بیماری کرونا در زندان های استان اصفهان توضیحاتی را ارائه کرد.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تمهیدات کنترل بیماری کرونا در زندان‌های استان اصفهان، اظهار کرد: بیماری کرونا در روزهای اخیر حساسیت‌هایی ایجاد کرده که لازم است تدابیر لازم را مانند سایر دستگاه‌ها تا جایی که ممکن است اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه ملاقات زندانیان را محدود کردیم، افزود: فعلاً ورودی‌های جدید که از دیگر استان‌ها هستند را پذیرش نمی‌کنیم هرچند در حال تعلیق پذیرش موارد جدید و اتخاذ این تصمیم برای همه ورودی‌ها هستیم.

زندانیان به مرخصی می‌روند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه جلسات لازم با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی داشته‌ایم، تصریح کرد: همه تدابیر بهداشتی اعم از تأمین وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده همچنین توجه به بهداشت محیط و آموزش زندانیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص تدابیر قضائی برای محدودیت پذیرش زندانیان جدید، اظهار کرد: با مقامات قضائی در حال مشورت هستیم تا زندانیانی که سن بالایی دارند از زندان خارج و به مرخصی بروند و در تلاش هستیم تدابیر ویژه‌تری در این زمینه اجرا کنیم.

گرجی‌زاده در خصوص لزوم تعلیق اجرای حکم زندانیان گفت: مقامات قضائی برنامه‌ریزی برای ایجاد شرایطی هستند که زندانیانی که امکان به تعویق افتادن احکام آنها وجود دارد را در زندان پذیرش نکنند و حکم زندان آنها را تا حد لازم به تعویق بیندازند.

وی با بیان اینکه زندان یک مکان عمومی است، اظهار کرد: زندان مانند دانشگاه یا مدرسه نیست که بتوان به راحتی آن را تعطیل کنیم و تنها باید تدابیر بهداشتی لازم را تا بالاترین حد امکان در آن رعایت کرد.

توزیع ماسک برای بیماران خاص

مدیرکل زندان‌های استان در خصوص لزوم آموزش گفت: تلاش کردیم با استفاده از کارشناسان معاونت بهداشتی کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم و به زندانیان آموزش‌های لازم برای کنترل و پیشگیری از کرونا را ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مورد مشکوکی در زندان‌ها نداشته‌ایم، تصریح کرد: توزیع ماسک در حد امکان انجام شده است هرچند امکانات و ظرفیت توزیع بیشتر یا تعویض مدام ماسک برای ما وجود ندارد و تلاش کردیم ماسک حتماً در اختیار بیماران خاص قرار بگیرد.

گرجی زاده با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای کنترل این بیماری، اظهار کرد: جلساتی در زندان‌های استان و زندان مرکزی داشته‌ایم تا امکانات لازم و اقلام بهداشتی و ضدعفونی را تأمین کنیم و در حال حاضر از بودجه‌ای که برای زمان بحران کنار در نظر گرفته بودیم استفاده می‌شود.

کد خبر 412013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.