اعزام آتش‌نشانان آستارا به ۶۱۷ مأموریت

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این واحد در ۱۱ ماه امسال به ۶۱۷ مأموریت اطفای حریق، حادثه و محل ارائه خدمات ایمنی اعزام شدند.

ایرج خلیلی رشید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی آستارا با یک ایستگاه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و آتش‌نشان این واحد از ابتدای امسال تاکنون به تعداد ۲۳۲ عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی و ۲۳ مورد آتش‌سوزی مراکز تجاری، انباری و کیوسک، هشت مورد آتش‌سوزی ترانس‌ها، تابلوها و لوازم برقی، پنج مورد آتش‌سوزی سیلندرهای گاز و پیک‌نیکی و چهار مورد حریق مراکز خدماتی، مؤسسات دولتی و اداری بوده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا ادامه داد: در این مدت ۱۳۹ مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها، علفزارها، ضایعات، لاستیک و زباله و ۲۳ مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه موتوری بوده و هر کدام ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

خلیلی‌رشید افزود: در این مدت واحد آتش‌نشانی آستارا در زمینه ایمن‌سازی محیط در اثر نشت گاز، تصادفات جاده‌ای و سقوط اشیای معلق و درخت تعداد ۳۰ مورد خدمت به شهروندان ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: واحد آتش‌نشانی آستارا در زمینه نجات افراد محبوس شده در آسانسور ۱۵ مورد، نجات محبوس شده در اتاق‌ها پنج مورد و رفع مزاحمت از حیوانات موذی و خطرناک ۱۰ مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی آستارا تصریح کرد: در این مدت دو نفر بر اثر گاز گرفتگی و یک نفر بر اثر خودکشی فوت کرده‌اند و اقدام به خودکشی یک نفر ناموفق بوده و از مرگ نجات یافته است.

خلیلی‌رشید ادامه داد: آتش‌نشانان این واحد در این مدت با یک خودرو جهت امدادرسانی و اطفای حریق دو بار به شهرستان تالش اعزام شدند و علاوه بر حضور در مراسمات و مانورها، در شرایط مختلف جوی در ۵۹ فرصت عملیاتی، آماده‌باش بوده‌اند.

وی همکاری پرسنل آتش نشانی در ساعات غیر اداری و استراحت را ۳۱۹ مورد و بازرسی از مدارس حدفاصل روستای عباس‌آباد و حیران آستارا را ۷۰ مورد عنوان کرد و گفت: در یازده ماه امسال واحد آتش‌نشانی آستارا، تعداد سه هزار و ۵۲۱ کلاس آموزش نکات ایمنی برای دانش‌آموزان، کارکنان ادارات و نهادهای دولتی برگزار کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، پنج خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و یک تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 411972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.