۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
"جای جاگات" به اصفهان رسید

روز گذشته اعضای تشکل بین‌المللی صلح و دوستی جهانی "جای جاگات"هندوستان به مناسبت یکصد و پنجاهمین زادروز مهاتما گاندی با حضور در اصفهان، با برخی مسؤولین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان دیدار کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله یاری عصر روز گذشته در این دیدار گفت: از هرگونه توسعه گردشگری بین اصفهان و هندوستان استقبال می‌کنیم.

او افزود: همگی ما اعتقاد به صلح و دوستی بین‌المللی داریم، لذا حضور این تشکل بین‌المللی دوستدار صلح و دوستی جهانی در ایران و به ویژه اصفهان، فرصت مناسبی است تا پیام صلح طلبی خود را نیز از این طریق به جهان ارائه کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: دو کشور ایران و هند دارای روابط تاریخی با یکدیگر هستند، به‌گونه‌ای که عمق این ارتباط از ایام مهاجرت اقوام آریایی در هزاره دوم پیش از میلاد آغاز و تا کنون ادامه یافته است.

الله یاری تصریح کرد: ایرانیان با اندیشه‌های افراد برجسته ای همچون "گاندی" و "نهرو" آشنا هستند، زیرا ما ایرانیان نیز همچون شما مردم هند، تبعات تلخ استعمار بیگانگان را درک کرده ایم.

او گفت: با توجه به قدمت تاریخی ارتباط فرهنگی میان دو کشور، در ادوار مختلف شاهد این ارتباطات فرهنگی حتی میان اصفهان و هندوستان هستیم، به گونه‌ای که در عصر صفوی با حضور شعرای ایرانی و به ویژه اصفهانی در هند، همچون "صائب تبریزی" شاهد ایجاد سبک شعر "هندی" در ایران هستیم و به همین ترتیب در عصر پادشاهی "گورکانیان" در هند شاهد تبادلات فرهنگی در حوزه معماری نیز میان اصفهان و هندوستان هستیم، به نحوی که معماران مکتب علمی اصفهان توانستند عجایبی همچون "تاج محل" را در هندوستان پدید آورند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: امروزه صنعت گردشگری راه کار مناسبی به منظور ایجاد پیوندهای فرهنگی میان مردم جهان است، لذا می‌توانیم این ارتباط کهن تاریخی را به ویژه میان اصفهان و هندوستان از طریق صنعت گردشگری تداوم بخشیم.

تشکل فرهنگی صلح جهانی "جای جاگات" متشکل از ۵۰ نفر از فعالان بین‌المللی صلح است که به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد "ماهاتما گاندی" رهبر استقلال هندوستان، سفر خود را از هندوستان آغاز و پس از طی نمودن ۱۱ هزار کیلومتر به صورت پیاده به "ژنو" رفته و در این شهر جهانیان را به صلح تشویق کردند. این گروه در ادامه سفر خود، هفته گذشته به ایران سفر کرده و روز گذشته وارد اصفهان شدند.

کد خبر 411853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.