نگاه زیست محیطی به مجسمه‌های شهری

مدیر گالری هرمس گفت: نمایشگاه گروهی مجسمه مقدمه سمپوزیوم ملی مجسمه‌های ضایعاتی فلز در اصفهان است که در آن هنرمندان با ضایعات و اسقاط فلز، مجسمه‌های شهری خلق کردند.

محمدعلی فرخ‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه گروهی مجسمه که با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برگزارشده است، اظهار کرد: هنرمندان مطرح کشور از تبریز، تهران، مشهد، اصفهان، ساری و کرمان دعوت شدند تا در این نمایشگاه شرکت کنند و ۱۸ اثر از این هنرمندان در گالری هرمس به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این حرکت رویکرد زیست محیطی دارد، افزود: این نمایشگاه مقدمه سمپوزیوم ملی مجسمه‌های ضایعاتی فلز در اصفهان است و طرح و پروپوزال این سمپوزیوم را گالری هرمس ارائه کرده که هنرمندان با ضایعات و اسقاط فلز، مجسمه‌های شهری خلق کنند.

مدیر گالری هرمس تصریح کرد: از روز شنبه سوم اسفند به مدت ۱۰ روز این سمپوزیوم در حال اجرا است و موازی این برنامه آثار هنرمندان در گالری هرمس به نمایش گذاشته شده است.

فرخ‌نژاد ادامه داد: در اصفهان با تمامی متریال ها مجسمه نصب شده اما در این رویداد نگاه زیست محیطی در پیام شهری مجسمه‌ها برای ما مهم‌تر بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت مجسمه سازی نسبت به سایر رشته‌های هنرهای تجسمی در اصفهان رویکرد قابل رشدی دارد و تأثیرگذاری بسیاری در فضای شهری می‌تواند داشته باشد.

کد خبر 411825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.