هزینه زیباسازی مسکو با بودجه کل شهرهای روسیه برابر است!

بودجه‌ای که برای بازسازی شهر مسکو، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر روسیه صرف می‌شود با کل بودجه‌ای که برای بازسازی سایر شهرها در سراسر این کشور هزینه می‌شود، برابر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دهه اخیر مسئولان شهر مسکو با همکاری معماران برگزیده شهر در جهت بازسازی مکان‌های متروکه و قدیمی آن اقدامات بسیاری کرده‌اند که هزینه زیادی را در برگرفته است. طبق تحقیقاتی که برخی پژوهشگران شهر انجام داده‌اند، هزینه صرف شده برای بازسازی آن با هزینه‌ مصرفی مرمت فضاهای متروکه و تخریب‌شده مجموع دیگر شهرهای کشور روسیه برابر است.

شهردار مسکو از زمان آغاز فعالیت خود در شهرداری، زیباسازی شهری را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و با طراحی پروژه "خیابان من" بزرگ‌ترین پروژه زیباسازی شهری در تاریخ مدرن مسکو را به نام خود ثبت کرد.

مقامات رسمی پایتخت روسیه در سال ۲۰۱۰، هزینه‌ای بیش از ۲۴ میلیارد دلار برای بازسازی شهری هزینه کردند و در بعضی فضاهای عمومی نظیر پارک‌ها، پیاده‌راه‌ها، مسیرهای دوچرخه‌سواری و زیباسازی خیابان‌ها تحولاتی عظیم ایجاد کردند، این در حالی است که هزینه صرف شده برای اقداماتی مشابه درسایر شهرهای روسیه تنها حدود ۲۵ میلیارد دلار بود.

دولت روسیه تنها در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۱۹، حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای زیباسازی پایتخت هزینه کرد، که با پول صرف شده برای احداث پل کریمه، پلی که جزیره معروف و زیبای کریمه را به سایر نقاط روسیه وصل می‌کند، برابر بود و با بودجه‌های صرف شده برای ساخت شهرهایی نظیر کراسنودار و تاتارستان روسیه قابل مقایسه بود. بیش از ۱۵ درصد بودجه صرف شده در زیباسازی شهر مسکو برای آموزش و پرورش استفاده شد و مقامات رسمی سایر بودجه تخصیص داده شده به شهر را برای زیباسازی مکان‌های عمومی مصرف کردند. البته درآمد شهر مسکو نسبت به سال‌های قبل تقریباً دو برابر شد و از حدود ۱۸ میلیارد دلار آمریکا به حدود ۳۵ میلیارد دلار رسید.

کد خبر 411721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.