اهالی تئاتر اصفهان و تبریز برنامه مشترک برگزار می‌کنند

مدیر تالار هنر و دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از توافق برای برگزاری دو یا سه برنامه مشترک در حوزه تئاتر با هنرمندان تبریزی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی شفیعی درباره نتایج و دستاوردهای برگزاری نخستین شب فرهنگی اصفهان در تبریز در بخش نمایش اظهار کرد: در جریان این سفر با مسئولان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در حوزه نمایش و شیوه کار آنها آشنا شدیم که از چند جهت با ما تفاوت داشت و این تبادل نظر برای هر دو طرف مفید بود.

وی با اشاره به توافق برای برگزاری جشنواره تئاتر مشترک افزود: اگر شرایط فراهم شود قرار است گروه‌های نمایشی اصفهان و تبریز در شهرهای یکدیگر به اجرا بپردازند و حداقل‌هایی برای همکاری تعیین کردیم که عملی باشد تا در آینده آنها را گسترش دهیم.

مدیر دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: تبریز و اصفهان پیشینه مشابه و در عین حال تفاوت‌هایی دارند که می‌تواند این همکاری را بسیار شیرین کرده و بسترهای جدیدی در کشور ایجاد کند تا تمرکز هنر تئاتر به صورت حرفه‌ای را که هم‌اکنون در تهران است به دیگر شهرها نیز بکشاند و جشنواره‌هایی را به وجود آورد که اعتبار آنها به اندازه جشنواره‌های معتبر کشور باشد.

شفیعی تصریح کرد: بستر همکاری دو شهر آماده است و باید ببینیم در آینده چه میزان اراده و علاقمندی از طرف مسئولان و هنرمندان دو شهر برای مشارکت در این حوزه وجود دارد.

وی برگزاری جشنواره مشترک توسط دو شهر که در دنیا مرسوم است را از دیگر توافقات صورت‌گرفته در دیدار با همتای تبریزی خود دانست و تصریح کرد: شب فرهنگی اصفهان در تبریز به عنوان قدم اول خوب و تأثیرگذار بود و امیدوارم در سال ۹۹ دو یا سه برنامه مشترک در حوزه تئاتر با تبریز داشته باشیم.

وی درباره وضعیت تئاتر تبریز گفت: تئاتر تبریز در بخش خصوصی شرایط بهتری نسبت به اصفهان دارد. برای مثال در برنامه "سه‌شنبه‌های تئاتر" درباره یک نمایش مطرح روی صحنه گفت‌وگو می‌کنند و در کنار آن به نمایش‌نامه‌خوانی و نقد تئاتر می‌پردازند. این اتفاق در اصفهان نیز چه در بخش خصوصی و چه در شهرداری رخ می‌دهد اما از ثبات کمتری نسبت به تبریز برخوردار است.

شفیعی با اشاره به برنامه نذر تئاتر در تبریز تصریح کرد: هنرمندان تئاتر تبریز در ایامی مانند محرم دور هم جمع شده و توانایی خود را نذر کرده و نمایشی را تولید و به صورت رایگان برای مردم اجرا می‌کنند که این اقدامات خودجوش قابل تأمل بود.

وی با بیان اینکه تجربیات هر دو شهر می‌تواند برای یکدیگر جالب و کاربردی باشد، گفت: اگر این تعامل جدی‌تر پیش برود برای تئاتر هر دو شهر اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

مدیر دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان درباره نکاتی که باید در برگزاری رویداد بعدی شب فرهنگی اصفهان مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شب فرهنگی اصفهان در تبریز اولین تجربه بود و طبیعتاً به تمام ایده‌آل‌های دست‌اندرکاران و هنرمندان نرسیدیم، اما پروژه سنگین بود و شرایط آب‌وهوایی و برخی اتفاقات پیش‌بینی نشده وجود داشت که در جلسه‌ای نقد و بررسی شد.

کد خبر 411632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.