پیشرفت ۹۹ درصدی احداث  پارک سوار صفه

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: احداث پارک سوار صفه ۹۹ درصد پیشرفت داشته و با تکمیل و بهره‌برداری از آنعلاوه بر تجمیع ایستگاه‌های اتوبوس خطوط مختلف محدوده جنوب اصفهان، باعث افزایش بهره‌برداری مسافران از خط یک مترو می‌شود.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه احداث پارک سوار صفه تمرکز و تلفیق تعداد زیادی از خطوط اتوبوسرانی سطح شهر در این محل است.

وی افزود: اصفهان با توجه به در اختیار داشتن امکانات متعدد و متنوع، شاهد افزایش مساحت و رشد روزافزون جمعیت است و در چنین شرایطی، بی شک تأمین و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی یک نیاز اساسی برای شهری وسعت آن بشمار می‌رود تا با پوشش بخشی از حجم عظیم ترددهای درون شهری، به کنترل ترافیک، آلودگی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: عملیات احداث پارک سوار صفه در محدوده منطقه شش در حال حاضر ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از تکمیل و بهره‌برداری علاوه برتجیمع ایستگاه‌های اتوبوس خطوط مختلف محدوده جنوب اصفهان، باعث افزایش بهره‌برداری مسافران از خط یک مترو می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال چهار خطی که قبلاً تردد داشته تبدیل به ۱۲ خط شده و اتوبوس‌هایی که برای دسترسی به بهارستان در ایستگاه هتل پل توقف می‌کردند، به این محل انتقال داده می‌شود.

مظفر یکی از مهمترین ویژگی‌های احداث پارک سوار صفه را امکان دسترسی آسان به مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی دانست و افزود: در این محل دو سکو تعبیه شده که یک سکو ویژه تاکسی‌ها و دیگری برای اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.

وی مجموع هزینه‌های برآورد شده برای احداث پارک سوار صفه به مساحت ۱۲ هزار متر مربع را سه میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: احداث پارک‌سوارها موجب شده شهروندان با دغدغه کمتر، آرامش و اطمینان خاطر بیشتر با وسایل حمل و نقل عمومی سفر کنند.

کد خبر 411312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.