۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
بانکوک در حال خفه شدن است!

حجم زیادی از آلاینده‌های خطرناک کلانشهر بانکوک، پایتخت کشور تایلند را در برگرفته است و سلامت ساکنان آن را جدی تهدید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش میزان آلودگی هوا در پایتخت تایلند، دولت برای نجات مردم این شهر از تهدیدهای جدی آلاینده‌ها راهکارهای جدیدی در پیش گرفته است؛ بسیاری خودروهای آلاینده جای خود را به خودورهای برقی داده است، نیروهایی امنیتی خاصی تعیین شده است که بر کارخانه‌ها و زباله‌سوزها نظارت می‌کنند، به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان، مدارس شهر در روزهای مشخصی تعطیل می‌شود و حتی تشکیل ابرهای مصنوعی برای افزایش بارندگی و پاکسازی هوا بکار گرفته شده است. طبق گزارشات ارائه شده از سوی مسئولان محیط زیست محلی، دولت اقدام‌هایی موفقیت‌آمیز برای مقابله با آلاینده‌های هوا و تأمین سلامت مردم بانکوک در پیش گرفته است.

اگرچه اقدامات دولت بانکوک برای کاهش آلاینده‌های هوا در این شهر تحسین‌برانگیز است، با این حال، تاثیر برخی اقدامات نظیر ایجاد بارش مصنوعی، موقتی بوده و باعث رفع ذرات انبوه آلاینده‌ها در هوا نشده است. علاوه براین، دولت موفق به کاهش ذرات آلاینده هوا با اندازه‌ای برابر با ۲.۵ میکرومتر نشد و در نتیجه برای مقابله با این بحران به فکر یافتن راه‌هایی مؤثرتر افتاد.

مقامات رسمی کلانشهر بانکوک در اقدامات بعدی خود اکثر کارخانه‌های آلاینده هوا را تعطیل کردند و به مدیران آن‌ها اجازه ادامه فعالیت مجموعه هایشان را ندادند. اگرچه این اقدام باعث ایجاد ضربه‌هایی جبران‌ناپذیر در مدت زمان کوتاه تعطیلی کارخانه‌ها در اقتصاد شهر شد، بااین‌حال، حفظ سلامت مردم شهر توسط مسئولان یک اولویت بسیار مهم‌تر از اقتصاد به حساب می‌آمد. علاوه بر این، دولت اتوبوس‌های دیزلی قدیمی شهر را با وسایل حمل‌ونقل جدید دارای کم‌ترین میزان آسیب به محیط زیست جایگزین کرد.

عوامل مختلفی باعث افزایش مستمر آلودگی در پایتخت تایلند شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ترافیک، عمران و شهرسازی، گازهای مضر منتشر شده از کارخانه‌ها، سوزاندن پسماند و اضافات گیاهی اشاره کرد. این آلودگی روز به روز در بانکوک و سایر شهرهای تایلند در حال افزایش است و تهدیداتی جدی را بر مردم این کشور تحمیل کرده است. مردم تایلند تنها افرادی نیستند که با مسائل آلودگی‌ هوا دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ حدود ۹۲ درصد جمعیت آسیا و اقیانوسیه، یعنی چیزی حدود چهار میلیارد نفر، در معرض تهدیدات ناشی از آلاینده‌های هوا هستند و حتی بسیاری از مردم جان خود را بر اثر این بحران از دست می‌دهند.

اقداماتی که مقامات رسمی در شهرهای سراسر جهان برای مقابله با آلودگی هوا انجام می‌دهند دائمی نیست چراکه نابودی فاکتورهای آلاینده هوا امری غیرممکن است. مردم می‌توانند در کاهش آلودگی هوا در شهرهای خود نقش مهمی ایفا کنند تا درنتیجه از هوای پاک تنفس کنند و سلامت را برای خود و فرزندانشان به ارمغان آورند. آن‌ها می‌توانند با به حداقل رساندن استفاده خودروهای شخصی و جایگزین کردن وسایل حمل‌ونقل عمومی در کاهش آلودگی هوا کمک کنند. علاوه براین، کاهش دفع پسماند و بازیافت آن‌ها، در کاهش آلاینده‌های هوا نقشی مهم ایفا می‌کند. گسترش فضای سبز در ساختمان‌های مسکونی و پشت‌بام‌ها نیز باعث کاهش چشمگیر آلاینده‌ها در هوا می‌شود.‌

کد خبر 411293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.