۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
بی‌نظم‌ترین شهرهای جهان

تراکم ترافیکی در یک دهه اخیر در سراسر جهان با افزایش قابل توجهی مواجه شده است و مشکلات زیادی را برای ساکنان یک شهر به بار آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت مشهور فن آوری ناوبری tomtom مستقر در هلند گزارشاتی ارائه داده است که بر اساس آن اطلاعات کافی در مورد تراکم ترافیکی در ۴۰۳ شهر در ۵۶ کشور دنیا در اختیار مردم قرار گرفته شده است. گزارشات این مؤسسه توسعه دهنده و خالق فناوری‌های مکان‌یابی حاکی از آن است که حدود ۷۵ درصد از شهرهایی که مورد مطالعه قرار گرفتند با افزایش قابل توجه تراکم ترافیکی بین ساله‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مواجه بوده‌اند. کلانشهر بمبئی در کشور هند به عنوان بدترین شهر جهان از نظر تراکم ترافیکی شناخته شد که در آن رانندگان به طور میانگین ۶۵ درصد زمان اضافی را در ترافیک‌های شهری سپری می‌کنند.

بوگاتا پایتخت کشورکلمبیا نیز پس از بمبئی به عنوان دومین شهر بی‌نظم جهان از نظر ترافیکی شناخته شد در حالی‌که لیما پایتخت کشور پرو سومین جایگاه شهر پرترافیک جهان را از آن خود کرد. بی‌نظمی‌های رانندگی تراکم ترافیکی تقریباً در تمام شهرهای کشور هند بیداد می‌کند و مشکلات زیادی را برای ساکنان شهر به وجود آورده است. به عنوان مثال، در دهلی نو، پایتخت هندوستان تراکم ترافیکی بسیار بالا است به طوری که مردم این شهر بیش از ۵۸ درصد از زمان رانندگی خود را در ترافیک به سر می‌برند. مردم کلانشهر مسکو پایتخت روسیه نیز از ماندن در ترافیک بسیار رنج می‌برند و خواهان ایجاد تغییراتی در زیر ساخت‌ها به منظور کاهش ترافیک از دولت خود هستند.

تراکم ترافیکی همیشه منجر به اتفاقات بد نمی‌شود، بلکه پیامدهای مثبتی را نیز برای ساکنان شهر به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال شهرهایی با بیشترین تراکم ترافیکی از نظر اقتصای بسیار پیشرفته است و در اغلب موارد کسب و کار باعث افزایش تراکم در خیابان‌های این شهرها می‌شود. با این حال، این فرآیند تأثیراتی منفی نیز بر زندگی ساکنان یک شهر می‌گذارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به معطل شدن مردم و صرف زمان‌های طولانی در ترافیک اشاره کرد. بسیاری از دولت‌ها برای حل این مسئله تلاش کرده‌اند خودروهای برقی و بدون راننده را جایگزین اتومبیل‌های معمولی کنند و در نتیجه میزان تراکم ترافیکی را به حداقل برسانند.

کد خبر 411247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.