آغاز پنجمین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان

پنجمین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای که صبح امروز چهارشنبه، ۳۰ بهمن ماه در تالار فارابی دانشکده تربیتی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید راستی، در مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای که صبح امروز چهارشنبه، ۳۰ بهمن ماه در تالار فارابی دانشکده تربیتی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نهالی که پایه آن چهار سال گذشته بنا شد، امروز به پنجمین سال شکوفایی خود رسیده و امروز روند پژوهش‌ها از تحلیل بازی‌ها به سمت توسعه بازی‌های جدید رفته که این خبر بسیار خوبی است.

وی افزود: روند برگزاری کنفرانس از اردیبهشت ماه و با اعلان فراخوان شروع می‌شود و روند دریافت مقاله‌ها و داوری آن‌ها هشت ماه طول می‌کشد تا این کنفرانس به خوبی برگزار شود.

مدیر مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در کنفرانس امسال، از بین ۱۱۲ مقاله ارائه شده، نهایتاً ۳۹ مقاله را به صورت شفاهی و ۲۹ مقاله را به صورت پوستری پذیرفتیم و ۱۲۰ فرد نیز در روند داوری به ما کمک کردند.

راستی تصریح کرد: مقالات بسیار خوب دیگری نیز به کنفرانس ارائه شده بود، اما به دلیل روندهایی که در کنفرانس وضع کردیم، از پذیرش بعضی مقالات معذور بودیم؛ حجم پژوهش‌های انجام شده در این حوزه نسبت به مقالات ارائه شده در کنفرانس بیشتر است.

وی عنوان کرد: داوری مقالات ارسال شده به کنفرانس، بسیار سنگین است زیرا رشته بازی‌های رایانه‌ای، حوزه‌ای بین رشته‌ای بوده و داوران حوزه فنی، روانشناسی و هنر باید این مقالات را داوری کنند. حتی بعضی از مقالات ما هشت داور دارد.

دبیر پنجمین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: انجام این پژوهش‌ها در سطحی گسترده، خبر خوبی است و امیدوار هستیم بستری فراهم کنیم تا این پژوهش‌ها توسعه بیشتری پیدا کند.

راستی تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس، گرد هم آمدن انسان‌ها در کنار یکدیگر و ایجاد ارتباطات است تا ارتباط بین پژوهشگران حوزه علوم انسانی و حوزه فنی برای توسعه بازی‌های جدید، انجام و این شبکه سازی به نحو بهتر و بیشتری انجام شود.

دبیر پنجمین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای ابراز امیدواری کرد ایجاد این ارتباطات موجب شکل‌گیری پژوهش‌های ناب در آینده، مبتنی بر همکاری حوزه‌های مختلف شود.

کد خبر 411202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.