فرصتی برای درک رابطه داستان و شهر

مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در نخستین نشست از مجموعه نشست‌های"داستان و شهر" با حضور حسین سناپور، پذیرای علاقمندان به داستان نویسی است.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد خبری جایزه جمالزاده، حسین سناپور که نامی شناخته شده در میان داستان نویسان و داستان دوستان ایران است، درباره حضورش در این برنامه گفت: در این نشست آموزشی قرار است نسبت میان داستان و شهر را با استفاده از تجربیات داستان نویسی و رمان نویسی کشور خودمان روشن کنیم، اینکه در این عرصه چه اتفاقاتی در گذشته افتاده و چه اتفاقاتی در حال وقوع است و چه نویسنده‌هایی از کدام شهرها بیشترین واکنش را به شهر و داستان‌های آن نشان داده‌اند، به نحوی که بتوانیم داستان‌های شهر محور را تا حدی از سایر داستان‌ها تفکیک کنیم.

برنده جایزه ادبی یلدا، برگزاری برنامه‌های این چنین را فرصتی برای نویسندگان داستان کوتاه و یا خواننده‌های آنها دانست و افزود: درک رابطه انسان مدرن با شهر از جمله ثمرات شرکت در چنین کارگاه‌ها و نشست‌ها است که طبعاً فقط برای نویسنده‌هایی نیست که در جوایز ادبی شرکت کرده‌اند. بلکه افراد غیر نویسنده هم می‌توانند در این فضا حضور یافته و به خودشان برای داشتن درک بهتر و بیشتری از داستان‌های شهری کمک کنند.

وی ادامه داد: چنین فضایی شاید تلنگری باشد برای کسانی که تاکنون به این نوع داستان توجه نداشته‌اند، این مسئله منجر به برجسته سازی رویکرد فرهنگی شهر در ذهن مردم و مسئولان می‌شود و درک بهتر آنها از شهر را به دنبال خواهد داشت.

نویسنده مجموعه داستان کوتاه "سمت تاریک کلمات" در ادامه جایزه جمالزاده را فرصتی برای حضور و رشد نویسندگان داستان کوتاه عنوان کرد و گفت: فرصتی به جز جوایز ادبی برای بروز و ظهور نویسندگان داستان کوتاه وجود ندارد، بنابراین جایزه جمالزاده نیز فرصتی است تا به خصوص قشر جوان این نویسندگان بتوانند دیده و تشویق شوند.

سناپور انتخاب داوران معتبر، اختصاص جوایز شایسته برای صاحبان آثار برگزیده و تلاش برای برگزاری باکیفیت چنین جوایزی را هم از شروط مهم موفقیت‌آمیز بودن جایزه عنوان کرد.

گفتنی است؛ عموم علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در کارگاه اول"داستان و شهر" روز پنج شنبه اول اسفند ماه ساعت ۱۶ به مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان واقع در باغ غدیر، خیابان علامه امینی مراجعه کنند.

کد خبر 411148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.