زاینده رود از ابتدای سال ۹۹ جاری خواهد بود

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: به منظور جذب گردشگر و افزایش ماندگاری مسافران در شهر اصفهان، رودخانه زاینده رود از ابتدای سال ۹۹ جاری و پرآب خواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سید علی صالح درخشان اظهار کرد: ایام پایان سال جاری برای تأسیسات گردشگری، ایامی پر کار خواهد بود، زیرا با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، این مجموعه‌های باید با توجه به ظرفیت‌ها و رویدادهای فرهنگی استان، بسته‌های جامع و کامل سفر را آماده و به گردشگران اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: با توجه به اجرای موفق رویداد فرهنگی نوروز گاه در سال‌های گذشته، در نوروز ۹۹ نیز، شهر اصفهان به صورت کامل در اختیار این رویداد عظیم فرهنگی خواهد بود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: این اداره کل به منظور توسعه گردشگری داخلی نیز در خصوص اختصاص سهمیه بنزین سفر، مکاتباتی را با مراجع ذیربط انجام داده است و همچنین به منظور جذب گردشگر و افزایش ماندگاری مسافران در شهر اصفهان، رودخانه زاینده رود از ابتدای سال ۹۹ جاری و پرآب خواهد بود.

همچنین فریدون الله یاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان سفر و گردشگری، موضوع اقامت و بحث اسکان مسافران در محیطی مناسب و ایمن است، گفت: با توجه به اینکه هر ساله و در تعطیلات نوروز، استان اصفهان میزبان تعداد بی شماری از گردشگران نوروزی است، در نوروز ۹۹ نیز همانند سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی های لازم به منظور اسکان و اقامت این گردشگران در استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته خدمات اسکان و رفاه مسافران، به منظور بهسازی، آماده سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران در سال‌های گذشته با مسئولیت اداره آموزش و پرورش استان برگزار می‌شد، لیکن با برنامه‌ریزی های انجام شده در نوروز ۹۹ مسئولیت این کمیته به عهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان قرار گرفت که این می‌تواند نقطه قوتی برای تأسیسات گردشگری به منظور اسکان مسافران باشد.

الله یاری تاکید کرد: از وظایف این کمیته، آماده سازی مراکز اقامتی به لحاظ کیفی و کمی، هماهنگی با ادارات مختلف که در زمینه اسکان یا رفاه مسافران و گردشگران دارای ظرفیت هستند، کنترل نرخ گذاری واحدهای اقامتی، اطلاع رسانی نرخ مصوب با همکاری بخش خصوصی، هماهنگی با دانشگاه‌ها برای استفاده از خوابگاه‌ها در صورت لزوم و پس از تکمیل ظرفیت‌های رسمی از جمله وظایف این کمیته است.

کد خبر 411045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.