پیشنهاد شهردار اصفهان در مجمع کلانشهرها تصویب شد

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران از اجرای طرح "هم پیوندی" کلانشهرها با شهرهای استان سیستان و بلوچستان بر اساس پیشنهاد شهردار اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.

کمال مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح "هم پیوندی" کلانشهرها با شهرهای استان سیستان و بلوچستان به پیشنهاد شهرداری اصفهان در سی و هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: پس از موافقت شهرداران، طرح"هم پیوندی" به منظور محرومیت‌زدایی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان به ویژه در مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، شهری و… اجرایی می‌شود.

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران تصریح کرد: انجام اقداماتی همچون ایجاد فرهنگ‌سراها، مراکز تفریحی و مراکز کارآفرینی، بازسازی خسارات تحمیلی به امکانات زیرساختی از جمله معابر و خطوط مواصلاتی و اقدامات اصلاحی برای ایجاد پل‌ها و… و همکاری در بخش‌های دیگری مانند برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله اقدامات مورد نظر در طرح هم پیوندی است.

وی در تشریح پیشنهاد شهردار اصفهان، افزود: اگر مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در اجرای طرح "هم پیوندی" با شهرهای بلوچستان هم‌ساز و هماهنگ شوند، می‌توان ۱۸ نقطه تعریف شده را با ظرفیت‌های موجود به سطحی از تاب‌آوری رساند تا ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از محرومیت‌های متعدد در این استان، بتوانیم پایگاه‌های میان فرهنگی را شکل دهیم.

مرادی ادامه داد: این امر محرک توسعه در دیگر نقاط محروم این منطقه خواهد بود و اثرات آن تنها به زمان سیل محدود نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهردار اصفهان با ارسال نامه‌ای به مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، با توجه به مشاهدات عینی در سفر به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، آنها را به تشکیل کارگروهی ویژه برای انجام فعالیت‌های لازم در این منطقه در سه سطح کوتاه، میان مدت و بلند مدت دعوت کرد و نوشت: «اعتقاد داریم اگر مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در اجرای طرح «هم پیوندی» با شهرهای بلوچستان هم ساز و هماهنگ شوند، می‌توان ۱۸ نقطه تعریف شده را با ظرفیت‌های موجود به سطحی از تاب‌آوری رساند تا ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از محرومیت‌های متعدد در این استان، بتوانیم پایگاه‌های میان فرهنگی را شکل داده که این امر خود باعث و بانی محرک توسعه در دیگر نقاط محروم این منطقه خواهد بود و اثرات آن تنها به زمان سیل محدود نخواهد شد.»

کد خبر 410966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.