۵ واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده پنج واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شود، گفت: واکسن‌های HPV، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتاویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها است.

به گزارش ایمنا، سورنا ستاری با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی در زمینه تولید محصولی مانند شتاب‌دهنده و سایر محصولات، گفت: این صنعت از توانایی بسیار خوبی برخوردار است، به شکلی که می‌توانیم ایده‌ها را به سرعت به محصول تبدیل کنیم. البته وجود سازمان غذا و دارو یکی از علل موفقیت این حوزه به شمار می‌رود.

ستاری با بیان اینکه ۱۰۰ شرکت در حوزه سلول‌های بنیادی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا این شرکت‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید داروها در کشور، توضیح داد: یک شرکت داخلی برنامه‌ریزی برای تولید انسولین را آغاز کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده پنج واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شوند، گفت: واکسن‌های HPV در مراحل پایانی تایید است؛ آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتا ویروس و لیشمانیا از جمله این واکسن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی نیز از اولویت‌های معاونت علمی ریاست‌جمهوری است، خاطرنشان کرد: پیچیدگی دستگاه‌ها شناسایی شد و به دنبال حمایت از تولیدکننده داخلی هستیم.

ستاری با بیان اینکه باید از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت برای تقویت صنایع داخلی استفاده کنیم، گفت: سالانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو صرف واردات سموم می‌شود که این حرکت باید به سمت تولید بیوتک برود؛ باید از این طریق بتوانیم آینده خوبی را برای جوانان و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 410869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.