قاسمی: هر کاندیدا در شهر خود می‌تواند یک ستاد داشته باشد

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: هر کاندیدا در شهر خود می‌تواند یک ستاد داشته باشد و اگر می‌خواهد بنری بزرگ‌تر از انداره های قانونی داشته باشد؛ باید در محل ستاد خود آن را نصب کند. در روزهای گذشته عدم رعایت ابعاد قانونی بنرها و مکان‌های نامناسب، از تخلفات عمده تبلیغاتی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر قاسمی صبح امروز _دوشنبه ۲۸ بهمن ماه_در نشست خبری خود اظهار کرد: شناخت در انتخابات اصل مهمی بوده و انتخاب شوندگان باید مورد قبول انتخاب‌کنندگان باشند. در تمامی حوزه‌ها، همه ایده ال ها و واقعیت‌ها دارای قانون و ضوابط است و تمامی موضوعات ضمانت اجرایی را در پی دارد و بدون شک رسانه‌ها به عنوان یکی از رکن‌های دموکراسی می‌توانند در حوزه مطالبه گری ایفای نقش کنند.

وی افزود: ملاک در ثبت‌نام کاندیداها قانون است و کاندیداها بعد از تأیید صلاحیت‌ها ملزم به رعایت قوانین هستند و نباید وعده‌هایی خارج از توان خود بدهند که باعث ذهنیت منفی مردم نسبت به امور کشور شود؛ از همین رو به کاندیداها تذکر داده شده که مطالبه سازی نکنند؛ زیرا ممکن است امکان تحقق آن مطالبه وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: کاندیداها باید اثباتی تبلیغ کنند؛ زیرا هیچ زمانی نفی دیگران موجب اثبات یک کاندیدا نمی‌شود؛ به همین دلیل قانون‌گذار محدودیت تبلیغات را در شهر ایجاد کرد. هر کاندیدا در شهر خود می‌تواند یک ستاد داشته باشد و اگر می‌خواهد بنری بزرگ‌تر از انداره های قانونی داشته باشد؛ باید در محل ستاد خود آن را نصب کند. در روزهای گذشته عدم رعایت ابعاد قانونی بنرها و مکان‌های نامناسب، تخلف عمده تبلیغاتی بوده است.

قاسمی تصریح کرد: کاندیداهایی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند باید حداقل مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد) را داشته باشند و این مدارک در زمان ثبت‌نام اسکن شده و در هیئت اجرایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید بر مبنای همین مدارک در پوسترهای تبلیغاتیشان خود را معرفی کنند. یکی از کاندیداها زمان ثبت‌نام خود، مدرک کارشناسی ارشد ارائه کرده اما در پوستر تبلیغاتی‌اش از عنوان دکتر استفاده کرده است. تذکرات لازم به این کاندیدا داده شده و هیئت‌های اجرایی نیز به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: باید وعده‌های کاندیداها در چارچوب قانون باشد، اما الزام قانونی برای آن وجود ندارد. باید جلوی کاندیداهایی که وعده‌های غیرواقعی می‌دهند گرفته شود و نهادهای مدنی نیز باید در این باره مطالبه گری کنند.

بیشتر بخوانید در:

وی تصریح کرد: نباید به ذکر مسائل چالشی پرداخته شود؛ زیرا این مسائل بین مردم و جامعه ناامیدی و سردی ایجاد می‌کند و امکان کاهش مشارکت مردم در انتخابات را در پی خواهد داشت بنابراین در مکان‌هایی که نمی‌توان اطلاع رسانی دقیق داشته باشیم در حوزه مسائل منفی نباید ورود پیدا کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای افزایش مشارکت دانشجویان و مردم در انتخابات در دانشگاه‌ها کمیسیون دانشجویی تشکیل شد تا با تشکل‌های های دانشجویی همکاری و بتوانند کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها برپا کنند. در حوزه‌های اجتماعی نیز تشکل‌ها خود امور انتخابات را دنبال می‌کنند و سازمان‌های مردم نهاد نیز برنامه‌هایی برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات برگزار کرده‌اند. صدا و سیما در این امر برنامه‌های مطلوبی ارائه کرد و استاندار نیز به فرمانداران تاکید کرده باید در شهرستان‌ها مردم را برای شرکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند.

قاسمی ادامه داد: امنیت بر اساس حضور مردم تعریف می‌شود؛ از این رو کمیته امنیت انتخابات راه اندازی شد تا تمامی دستگاه‌های امنیتی در آن مشارکت داشته و اطلس امنیتی انتخابات را تدوین کنند تا هیچ گونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نشود.

وی افزود: هر کاندیدا حق دارد تا حداکثر ١٥ روز قبل از اخذ رأی به حوزه انتخاباتی خود مراجعه کرده و درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود را دهد. در این زمینه هیئت‌های اجرایی با بررسی این موضوع در صورت موافقت خود با تغییر حوزه انتخابیه فرد را اعلام می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: تعداد کاندیداهای استان اصفهان ٣٨٠ نفر است، اما آمار دقیق تا روز چهارشنبه مشخص می‌شود؛ زیرا تا روز پنجشنبه کاندیداها می‌توانند انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کنند.

قاسمی تاکید کرد: تعداد شعب روستایی ٦٥١، شهری ٢١٨٥ شعبه بوده و تعداد صندوق‌های ثابت و سیار نیز به ترتیب ۲۱۸۵ و ۳۵۷ عدد خواهد بود.

کد خبر 410847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.