"زنگ شهروندی" در مدارس کرمانشاه به صدا در آمد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به خلاء آموزش نکات اخلاق شهروندی در حلقه آموزشی سنین پایه، طرح "زنگ شهروندی" به صورت پایلوت در تعدادی از مدارس ابتدایی شهر در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عبدالمالکی با بیان اینکه زنگ شهروندی از امروز _دوشنبه ۲۸ بهمن ماه_ در مدارس ابتدایی شهر به صدا در خواهد آمد، اظهار کرد: پس از موفقیت طرح شهریاران فرهنگ و مطالعات انجام شده در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، با توجه به خلاء آموزش نکات اخلاق شهروندی در حلقه آموزشی سنین پایه، کارشناسان این حوزه با مشورت نواحی سه‌گانه آموزش و پرورش پس از جلسات متمادی به این نتیجه رسیدیم که طرحی را به صورت پایلوت در تعدادی از مدارس ابتدایی شهر تحت عنوان "زنگ شهروندی" تدوین و اجرا کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: در این طرح که طی سال تحصیلی جاری در ۳۵ مدرسه ابتدایی شهر اجرا می‌شود، با استفاده از متدهای آموزشی غیرمستقیم و مبتنی بر طنز و نمایش، سعی بر آن است که موضوعات مهم فرهنگ شهروندی اعم از فرهنگ عبور و مرور و ترافیک، سلامت فردی و اجتماعی، اخلاق شهروندی، مسئولیت پذیری در شهر، حقوق شهروندی، فرهنگ مدیریت و دفع زباله، آشنایی با مشاهیر و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر و … به دانش آموزان که سرمایه‌های آینده این شهر و کشور هستند با استفاده از ابزار هنر، منتقل شود.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه با قدردانی از تعامل مدیرکل، رؤسای نواحی و معاونان پرورشی نواحی سه‌گانه آموزش و پرورش کرمانشاه، اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح بتواند سهم به سزایی در پرورش آینده سازان شهر داشته باشد.

ایمان درخشی، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و مدیر طرح زنگ شهروندی در مدارس ابتدایی، اظهار کرد: در این طرح یک شخصیت عروسکی که کاملاً با فرهنگ بومی کرمانشاه تناسب دارد، خلق شده که روز گذشته _یکشنبه ۲۷ بهمن ماه_ با حضور مسئولان فرهنگی، مدیران مدارس و تعدادی از دانش آموزان، رونمایی شد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت زمانی، این طرح قابل اجرا در تمامی مدارس ابتدایی نیست بنابراین حضور در مدارس تنها بخشی از طرح بزرگ زنگ شهروندی بوده و در کنار آن برنامه‌های مکمل بسیاری از جمله جشنواره "بزرگ شهروندان کوچک" تعریف شده که شامل کل مدارس ابتدایی شهر خواهد شد و در طی فرآیند اجرایی این جشنواره دانش آموزان در قالب محورهای یادشده فرهنگ شهروندی به خلق آثاری در زمینه‌های نقاشی، انشا، داستان نویسی، سرود، تئاتر و نمایش و سفرنامه نویسی پرداخته و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

درخشی افزود: امسال طرح سفیران گردشگری به گونه‌ای متفاوت با جامعه آماری پنج هزار نفری در مدارس اجرا خواهد شد که در روزهای آینده به تشریح جزئیات آن خواهیم پرداخت.

کد خبر 410827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.