۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
جاده‌های پلاستیکی

مردم لس آنجلس به زودی رانندگی در خیابان‌هایی را تجربه خواهند کرد که با دورریزهای پلاستیکی خودشان، ساخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهر لس آنجلس، بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا، روش جدیدی را برای پوشاندن خیابان‌های سراسر شهر جایگزین آسفالت کرده‌اند؛ آن‌ها در نظر دارند از مواد پلاستیکی بازیافتی از دورریزهای مردم به عنوان پوشش سطح خیابان‌های شهر استفاده کنند. جاده عظیم First Street به عنوان اولین مکان آزمایشی برای پیاده‌سازی این طرح انتخاب که موفقیت‌آمیز بوده است.

گزارشات ارائه شده توسط کارکنان بخش خدمات خیابان‌های شهری حاکی است که طی یک فرآیند مواد پلاستیکی پس از ذوب با مواد دیگری ترکیب می‌شود و یک حالت ژله‌ای به خود می‌گیرد و سپس سطح خیابان‌ها را پوشش می‌دهد. طبق گفته کارشناسان، مقاومت این نوع سنگفرش خیابانی شش تا هفت برابر پوشش‌های قدیمی آسفالتی است و در این روش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای، هزینه مواد و زمان صرف شده برای انجام فرآیند به مراتب کم‌تر از سایر روش‌هایی است که تا کنون برای آسفالت خیابان‌ها استفاده شده است.

مسئولان اجرای طرح پوشش خیابانی با مواد پلاستیکی بازیافتی قصد دارند هزینه سنگفرش کردن خیابان‌ها را نسبت به روش‌های قدیمی به میزان ۲۵ درصد کاهش دهند و در صورت دست‌یافتن به این هدف هر روز بیشتر از قبل راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ها بکار گیرند.

سنگفرش خیابان‌ها با استفاده از پسماند پلاستیکی می‌تواند بحران بازیافت این مواد را نیز در کلانشهر لس‌آنجلس برطرف کند زیرا از زمانی که مقامات رسمی جمهوری خلق چین در سال ۲۰۱۷ واردات مواد زائد به این کشور را ممنوع کرده‌اند، لس آنجلس با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه شده است؛ پس از این ممنوعیت، کارکنان کارخانه‌های مواد زائد در لس آنجلس هیچ مخاطبی برای فروش مواد بازیافتی نداشته‌اند و در نتیجه بسیاری از آن‌ها به فعالیت خود در این زمینه پیان داده‌اند.

امروزه بخش زیادی از دورریزهای مردم کلانشهر لس‌آنجلس در دفن‌گاه‌های زباله انباشته می‌شود که البته مدیران شهر در تلاشند برای استفاده دوباره از این مواد راهکارهایی نوین بکار گیرند. آن‌ها اخیراً از این مواد برای پوشش یکی از جاده‌های بزرگ شهر، به صورت آزمایشی، استفاده کرده‌اند و اجرای این پروژه مزایای زیادی برای آن‌ها داشته است. موفقیت این روش به حدی زیاد بود که اجرای آن به سرعت در بسیاری از شهرهای جهان گسترش یافت و به میزان زیادی در شهرهای ایالات متحده آمریکا مورد استقبال قرار گرفت. کشور هند که تا چند سال گذشته از مواد زائد پلاستیکی برای پر کردن چاله‌ها و گودال‌های شهر استفاده می‌کرد، اخیراً از این مواد برای سنگفرش خیابان‌های شهرهای خود بهره گرفته است.

پیشرفت تکنولوژی در سراسر جهان باعث افزایش این نگرانی دوستداران حفظ محیط زیست شده است که بازگشت مواد پلاستیکی به محیط زیست می‌تواند منجر به صدمات جبران ناپذیری به خاک و پراکندگی مواد آلاینده‌ای نظیر میکروپلاستیک‌ها در محیط زیست شود. این بحران‌ها، برنامه‌ریزان شهری لس‌آنجلس را به کاوش بیشتر و یافتن راه‌حل‌هایی مفید سوق داده است که پوشش خیابان‌های شهری با استفاده از مواد پلاستیکی یکی از مهم‌ترین راهکارهای برای حل مسائل فوق بوده است. آن‌ها جاده معروف First Street را به عنوان پایلوت انتخاب کردند که البته موفقیت چشمگیر طرح آن باعث شد مقامات رسمی ایالت متحده آمریکا، پوشش خیابان‌ها در سراسر شهرهای خود را با این مواد به برنامه‌ای ثابت تبدیل کنند. این کار علاوه بر کاهش هزینه پوشش خیابان‌ها و افزایش مقاومت خیابان‌ها، کاهش انباشته شدن مواد زائد در شهرها و آسیب به محیط زیست، باعث پاکسازی شهر از آلودگی‌های می‌شود.

کد خبر 410635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.