پیشرفت ۴۸درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سپهبد سلیمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۴۸ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این پل دارای ارتفاعی حدود ۱۴ متر تا منهای هفت متر پیش‌بینی شده که در چهار سطح اجرا می‌شود.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی و ترافیکی همسو با نیاز شهروندان یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری در جهت تحقق طرح‌های توسعه شهری است.

وی با بیان اینکه اجرای هر پروژه عمرانی به مرور زمان هویت شهر را می‌سازد و توجه به لحاظ کردن میزان نیاز شهروندان در پروژه‌ها موضوعی مهم در طراحی آنها است، گفت: در راستای تحقق سیاست‌های شهرداری برای دستیابی به این اهداف و اجرای طرح‌های توسعه شهری از جمله اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و ترافیکی، این منطقه یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی و ترافیکی خود را از سمت ورودی شرق اصفهان از چندی پیش آغاز کرده که تاکنون به پیشرفت ۴۸ درصدی رسیده و همچنان با تلاش شبانه روزی تمامی دست‌اندرکاران در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان مصمم است تمامی نقاط شهر از پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای برخوردار شود که احداث تقاطع‌های غیر همسطحی همچون تقاطع غیر همسطح نصف جهان که به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی تغییر نام پیدا کرده، از جمله پروژه‌ها با هزینه بسیار بالا است که با هدف جداسازی فیزیکی مسیرهای ترافیکی و ایجاد جریان ترافیک پیوسته و کم شدن زمان تأخیر و افزایش ظرفیت تقاطع‌ها صورت می‌گیرد، از این رو برای دستیابی به این مهم مشارکت مردم، همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌ها در راستای توسعه شهر مورد نیاز است.

وی ادامه داد: این پروژه به صورت پنج پل غیرهمسطح که طول پل شماره یک آن ۴۹۵ متر و همچنین طول پل‌های شماره دو، سه و چهار ۵۰۰ متر و پل پنجم آن ۱۳۰ متر خواهد بود، دارای ارتفاعی حدود ۱۴ متر تا منهای هفت متر پیش‌بینی شده که در چهار سطح اجرا می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح شهید سپهبد قاسم سلیمانی هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی رسیده است، تصریح کرد: عملکرد مطلوب چنین تقاطع‌هایی مستلزم طراحی و مدیریت صحیح آنها خواهد بود چراکه در فرآیند انتقال ایمن و کارآمد شهروندان، کاهش آلودگی هوای شهر و میزان تصادفات و … بسیار تأثیر گذار است.

وی گفت: مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا (ع) به سمت نائین به دلیل عملیات احداث عرشه پل تقاطع غیر همسطح شهید سپهبد قاسم سلیمانی مسدود و مسیر جایگزین با احداث میدان موقت با ورود به کمربندی شرق ایجاد شده است.

کد خبر 410538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.