پیوستن خبرنگار صداوسیما در آلمان به شبکه سعودی

حضور خبرنگار اعزامی صداوسیما به آلمان در شبکه ایران اینترنشنال، تأیید رسمی گزارش‌های غیررسمی سرنوشت شماری از خبرنگاران اعزامی بود که پس از پایان ماموریت‌شان یا بازنگشتند و یا به دیگر کشورها مهاجرت کردند.

به گزارش ایمنا، شبکه ایران اینترنشنال به واسطه حمایت از سوی سعودی‌ها با محدودیتی در تأمین منابع مواجه نیست، به شدت در حال جذب نیروهای شبکه‌های مختلف از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نظیر بی بی سی فارسی با پرداخت دستمزدهای کلان است، به گونه‌ای که صادق صبا مدیر پیشین بی بی سی فارسی حاضر می‌شود در این شبکه سعودی یک شغل سطح پایین را برعهده بگیرد و یک برنامه هنری اجرا کند.

حضور خبرنگار اعزامی صداوسیما به آلمان در شبکه ایران اینترنشنال، تأیید رسمی گزارش‌های غیررسمی سرنوشت شماری از خبرنگاران اعزامی بود که پس از پایان ماموریت‌شان یا بازنگشتند و یا به دیگر کشورها مهاجرت کردند؛ اتفاقی که سازوکاری برای مقابله قطعی با آن به جز تعهد اخلاقی خبرنگاران اعزامی و تدابیری نظیر به کارگیری خبرنگاران محلی، وجود ندارد و دور از انتظار نیست در سال‌های آینده به شکل وسیع‌تری شاهدش باشیم.

شبکه ایران اینترنشنال شب گذشته -جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸- گفت و گویی با احمد صمدی خبرنگار اعزامی صداوسیما به آلمان منتشر کرد که نشان می‌داد صمدی با حضور در استودیو این شبکه سعودی در لندن، درباره روابط ایران و ناتو موضع‌گیری می‌کند. این حضور تأییدی بر آغاز همکاری این خبرنگار صداوسیما با شبکه سعودی و احتمالاً قطع ارتباط با رسانه رسمی ایران است. این خبرنگار پس از پایان مأموریت سه ساله‌اش در آلمان، درخواست یک سال مرخصی بدون حقوق می‌کند و در این کشور می‌ماند و در این مدت امور شغلی و اقامتش را پیگیری می‌کند و بازنمی‌گردد و حالا سر از لندن درآورده است.

شبکه ایران اینترنشنال به واسطه عدم از سوی سعودی‌ها با محدودیتی در تأمین منابع مواجه نیست، به شدت در حال جذب نیروهای شبکه‌های مختلف از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نظیر بی بی سی فارسی و منوتو با پرداخت دستمزدهای کلان است، به گونه‌ای که صادق صبا مدیر پیشین بی بی سی فارسی حاضر می‌شود در این شبکه سعودی یک شغل سطح پایین را برعهده بگیرد و یک برنامه هنری اجرا کند و قاعدتاً میزان دستمزد نقش کلیدی در این زمینه داشته است.

منبع: تابناک

کد خبر 410527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.