به دنبال شناساندن فرهنگ بومی اصفهان و تبریز هستیم

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهروندان تبریزی و اصفهانی یا هنرمند بوده یا هنردوست و در دایره هنرمندی‌ها سهیم هستند بنابراین لازم است فرهنگ و هنر بومی این دو شهر بیش از پیش شناسانده شود.

محرم محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وجوه مشترک میان اصفهان و تبریز اظهار کرد: هر کدام از این دو شهر دارای هنرهای همسو با یکدیگر هستند که برگزاری شب‌های فرهنگی می‌تواند این هنرها را بیشتر نشان داده و معرفی کند.

وی افزود: شهروندان هر دو شهر یا هنرمند بوده یا هنردوست و در دایره هنرمندی‌ها سهیم هستند بنابراین لازم است در قالب برنامه‌هایی مانند شب‌های فرهنگی، فرهنگ و هنر بومی اصفهان و تبریز بیش از پیش شناسانده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ابراز امیدواری کرد که آمد و رفت‌ها و تبادل نظرها میان این شهر و اصفهان ادامه داشته باشد و تصریح کرد: در سفر چندی پیش خود به اصفهان موارد خوبی را در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی آموختیم و در مقابل نیز قطعاً سفر به تبریز برای مدیران اصفهانی می‌تواند تجارب خوبی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم تبریز مهمان‌نواز و مهمان‌دوست هستند، ادامه داد: هنر میان شهرها وحدت‌آفرین است همانطور که سبک‌های منحصر بفرد طراحی نقشه و بافت فرش در اصفهان و تبریز می‌تواند به عاملی برای نزدیکی فرهنگ و هنر این دو شهر تبدیل شود.

محمدزاده به برودت هوا و بارش شدید برف همزمان با مراسم شب فرهنگی اصفهان در تبریز اشاره کرد و افزود: از اینکه حتی شرایط نامساعد جوی نیز نتوانست از حضور هنرمندان اصفهانی در تبریز جلوگیری کند، خرسندیم و امیدوارم در فصل مناسب‌تری بتوانیم در مناطق گردشگری بی‌نظیر تبریز میزبان شایسته‌ای برای اهالی هنر اصفهان باشیم.

کد خبر 410382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.