شب فرهنگی تبریز سال ۹۹ در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از برگزاری شب فرهنگی تبریز در اصفهان در سال ۹۹ خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی درباره برگزاری رویداد شب فرهنگی اصفهان در تبریز به خبرنگار ایمنا گفت: با برگزاری این رویداد، هنرمندان و فعالان فرهنگی اصفهان شب زمستانی و برفی تبریز را گرم خواهند کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز افزود: شب فرهنگی اصفهان در تبریز آغازی برای تعامل بیشتر دو شهر مهم، تاریخ‌ساز و فرهنگ‌دوست اصفهان و تبریز است. این دو شهر در حوزه‌های گوناگون نقش مهمی ایفا کرده‌اند و امیدوارم برنامه شب فرهنگی اصفهان در تبریز به تعامل، ارتباط و گفت‌وگوی بیشتر و گسترده‌تر بین این دو شهر بینجامد که به تبادل تجربیات در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و گردشگری کمک کند.

وی ادامه داد: شب فرهنگی تبریز نیز در سال ۹۹ در اصفهان برگزار می‌شود. این تعاملات به همبستگی و وحدت ملی کمک می‌کند و هرکدام از شهرها داشته‌های فرهنگی خود را به مخاطبان شهر مقصد معرفی می‌کنند.

حمیدی درباره نقش بستن تصویر استاد شهریار و استاد جلال‌الدین همایی روی پوستر رویداد نخستین شب فرهنگی اصفهان در تبریز اظهار کرد: خوشبختانه شهر تبریز مشاهیر و مفاخر زیادی در حوزه‌های گوناگون دارد و مشهور به شهر اولین‌ها است. تبریز شهر مشاهیر، مفاخر، رویدادها و جریان‌سازی است و مخصوصاً در ۱۲۰ سال گذشته در حوزه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی نقش ایفا کرده است.

حمیدی با اشاره به مدفون بودن بیش از ۴۱۰ شاعر، عارف و ادیب در مقبره‌ الشعرای شهر تبریز اضافه کرد: نگین انگشتری این شعرا و ادبا، استاد شهریار است. از طرف اصفهان مرحوم جلال‌الدین همایی به عنوان شخصیتی ادبی و چندوجهی معرفی شد و ما نیز استاد شهریار که چهره ادبی بین‌المللی شهر تبریز است را معرفی کردیم تا پرتره این دو شخصیت برجسته به عنوان نماد دو شهر در کنار هم در پوستر برنامه قرار گیرد و امیدوارم بتوانیم شبی به یاد ماندنی در میزبانی از برنامه‌های شب فرهنگی اصفهان داشته باشیم.

گفتنی است؛ نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان با چشم‌انداز اقامه گفت‌وگومندی بر اساس توسعه صنایع خلاق و گردشگری و ارائه ظرفیت‌های فرهنگی اصفهان در زمینه هنرهای تجسمی، ادبیات، موسیقی، نمایش، سینما و گردشگری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه به همت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 410323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.