شهریار و همایی از چهره‌های برجسته ادبیات تبریز و اصفهان هستند

به نظر شاعر مجموعه "شیر سنگی خواجو"، تصویر استاد شهریار و استاد همایی، دو چهره برجسته ادبیات بر روی پوستر نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان در تبریز، انتخاب بسیار مناسبی بوده و نشان از اهمیت مقوله شعر در بافت فرهنگی دو شهر دارد.

حمیدرضا وطنخواه در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشابهت‌های فرهنگی زیاد بین دو شهر اصفهان و تبریز گفت: برگزاری نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان در تبریز، ترسیم ذهنیت مثبتی بین دو شهری است که مشابهت‌های فرهنگی زیادی دارند.

وی در این خصوص تصریح کرد: تبریز اولین پایتخت صفویان است و معماری‌های مشابه و حتی چند ساختمان مشابه با نام و نشان یکسان اصفهان در این شهر وجود دارد و برگزاری این برنامه در واقع برخورد فرهنگی این شهرهاست.

به گفته این شاعر اصفهانی، هنر اسلامی بعد از دوره صفویه فلسفه‌ای را دنبال نکرد و به نوعی دو شهر اصفهان و تبریز، آخرین ایستگاه برای تمام هنرهایی است که در یک راستا قرار داشته‌اند.

وطنخواه به تصویر استاد شهریار و استاد همایی بر روی پوستر برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان در تبریز اشاره کرده و افزود: ادبیات در ایران اهمیت بسیاری داشته و اولین هنر مورد توجه است زیرا تکثیر پذیر است.

وی ادامه داد: در کل کشور این دو چهره ادبیات شناخته شده هستند، شاید اتفاق دیگری مانند نقاشان بزرگ برای طراحی پوستر مدنظر بود، چهره آن‌ها چندان شناخته شده نبود، از این رو انتخاب تصاویر استاد شهریار و استاد همایی، بسیار هوشمندانه بوده است.

وطنخواه با بیان اینکه زیاد با شاعران تبریز در ارتباط نبوده است، از شعرخوانی درباره اصفهان و یکی دو شعر پیرامون آوانگارد در تبریز خبر داد.

این شاعر اصفهانی به سابقه ادبی‌اش نیز اشاره کرده و افزود: از سال ۶۸ وارد انجمن‌های شعر اصفهان شدم که انجمن کمال اولین آن‌ها بود و همه چهره‌های شاخص شعر در این انجمن حضور داشتند و از همه سبک‌ها می‌خواندند.

گفتنی است؛ نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان با چشم‌انداز اقامه گفت‌وگومندی بر اساس توسعه صنایع خلاق و گردشگری و ارائه ظرفیت‌های فرهنگی اصفهان در زمینه هنرهای تجسمی، ادبیات، موسیقی، نمایش، سینما و گردشگری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه به همت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 410205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.