رونمایی از شش دستاورد در حوزه آموزش و پرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با رونمایی از شش دستاورد به مناسبت دهه فجر در این سازمان، گفت: پارلمان مشورتی اولیا و مربیان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی، اظهار کرد: میز خدمت الکترونیکی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، شیوه‌نامه طرح نظام تصمیم‌گیری مشارکت‌محور از مدرسه تا ستاد، طرح جمع‌آوری ایده‌های مطلوب (طرح جام) همچنین شیوه‌نامه تشکیل کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی از جمله دستاوردهایی است که امروز رونمایی شد.

وی افزود: تشکیل پارلمان مشورتی اولیا و مربیان سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تشکیل پارلمان مجازی سازمان و پارلمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از دیگر دستاوردهای رونمایی شده به مناسبت دهه فجر است که هر یک از این طرح‌ها می‌تواند نتایج بسیار مؤثری را به همراه داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه سیاست اجتماعی، مشارکت‌محور و دانش‌بنیان بودن سه محور اصلی در این سازمان محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم برنامه‌ها را به این سمت سوق دهیم، افزود: طراحی سیستم آموزشی و پرورشی و توانبخشی به نحوی که ناتوانایی‌های ذهنی و جسمی کودکان و دانش‌آموزان استثنایی جبران شود و این افراد بتوانند پس از گذراندن مراحل تحصیلی، موقعیت اجتماعی و اقتصای مناسب کسب کنند، از دیگر اهداف این سازمان است.

حسینی تصریح کرد: تغییر و اصلاح مداوم آموزش و پرورش استثنایی با توجه به روش‌های نوین آموزش‌ و پرورش استثنایی در جهان و نیازهایی که این کودکان و دانش‌آموزان در ارتباط با شرایط خاص جامعه دارند، از اهداف اصلی دیگر در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، خاطرنشان کرد: کمک به پیشگیری از بروز توانایی‌های جسمی و ذهنی قبل از تولد، هنگام تولد و بعد از تولد از طریق بالا بردن سطح آگاهی عمومی در زمینه عوامل بروز معلولیت‌ها و خصوصیت‌های کودکان استثنایی نیز از اهداف این سازمان محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۲ هزار و ۲۶۹ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سال تحصیلی ۹۹۹۸ تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: اوتیسم، اختلالات هیجانی رفتاری، آسیب‌های بینایی، شنوایی، معلولیت‌های جسمی و حرکتی، کم‌توانی ذهنی، چند معلولیتی و مشکلات ویژه یادگیری از جمله مواردی است که کودکان استثنایی با آن مواجه هستند و دانش‌آموزان با این شرایط در مقاطع مختلف از پیش‌دبستان تا مقطع دوم متوسطه در حوزه‌های مختلف از خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بهره‌مند هستند.

افزایش ۴۲ برابری کمک هزینه ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با تاکید بر اختصاص اعتبار ۴۶ میلیارد تومانی جهت کمک به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی، گفت: حدود ۵۰ درصد از این اعتبار را سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پرداخت می‌کند که این میزان طی پنج سال اخیر ۴۲ برابر بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که امسال از بودجه و ظرفیت‌های دستگاه‌هایی مانند شهرداری و شورای شهر استفاده کنیم تا ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان به صورت رایگان انجام شود.

کد خبر 409894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.