تعداد قربانیان کرونا از سارس پیشی گرفت

طبق آخرین آمار اعلام شده، تنها در یک روز تعداد تلفات ناشی از بیماری کرونا در چین ۸۹ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد قربانیان این بیماری به ۸۱۱ نفر رسیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در این دوره زمانی که ویروس کرونا همه گیر شده است، بسیاری از مردم به یاد بیماری مهلک سارس در اوایل قرن بیست و یک افتاده‌اند. بیماری سارس نیز همانند کرونا از کشور چین آغاز شد و به دیگر کشورهای آسیای شرقی مانند هنگ کنگ، تایلند، ویتنام و سنگاپور منتقل شد؛ این ویروس به تعدادی از کشورهای آمریکای شمالی مانند کانادا و آمریکا نیز نفوذ پیدا کرد.

سارس نوعی بیماری خطرناک تنفسی بود که در مدت کوتاهی ۲۷ کشور را درگیر خود کرد. تنها در فاصله یک سال، یعنی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳، هشت هزار انسان به بیماری سارس مبتلا شدند که ۷۷۴ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند. عامل بیماری سارس نیز نوعی ویروس از گروه کروناویروس بوده که علائم اولیه آن نیز شبیه آنفلوآنزا است.

منابع رسمی چین اعلام کردند تعداد قربانیان بیماری کرونا تنها در یک روز ۸۹ نفر افزایش پیدا کرده است و تا کنون ۸۱۱ نفر در این کشور در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد از قربانیان بیماری سارس بیشتر است. علاوه بر این، خبرگزاری‌ها نیز اعلام کرده‌اند که تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در چین به ۳۷ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و به نظر می‌رسد که این رقم رو به افزایش است.

موضوع قابل توجه اینکه کشور چین در سال ۲۰۰۳ به دلیل سهل انگاری در مورد بیماری سارس، مورد انتقاد سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت، اما این بار این کشور با بروز بیماری کرونا اعلام خطر کرد و اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی انجام داد که تقدیر این سازمان را به همراه داشت. در حال حاضر، دولت چین ۲۰ میلیون چینی را به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا قرنطینه کرده است؛ قطعاً تلاش و همکاری بین المللی در مورد بیماری کرونا مانع افزایش تعداد قربانیان این بیماری می‌شود.

کد خبر 409809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.