آغاز ماراتن ارزیابی شهرداری اصفهان در جایزه ملی تعالی سازمانی

امروزه اهمیت و نقش ارزیابی در فرآیند اقدامات سازمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا می‌توانند نقاط قابل بهبود خود را شناسایی کنند و فرآیند بهره‌وری را افزایش دهند.

به گزارش ایمنا، در این راستا نیز شهرداری اصفهان علاوه بر ارزیابی‌های داخلی و ارزیابی برنامه‌های خود در دو سال گذشته، خود را در معرض ارزیابی بیرونی و ملی قرار داده است و بدین منظور برای دومین سال پیاپی در هفدهمین فرآیند جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت کرده است.

در این فرآیند شهرداری اصفهان در دو بعد نتایج کارکنان، مشتریان و جامعه و در بعد توانمندسازها شامل کارکنان، استراتژی، همکاری‌ها و منابع، رهبری و فرآیندها، محصولات و خدمات توسط ارزیابانی از دبیرخانه جایزه ملی تعالی سازمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

فرآیند ارزیابی با برگزاری جلسه افتتاحیه در دفتر شهردار اصفهان با حضور معاونان شهرداری و تیم ارزیابان دبیرخانه جایزه ملی تعالی آغاز شد و به مدت چهار روز به صورت پیوسته در کل شهرداری ادامه خواهد داشت.

در جلسه افتتاحیه که صبح امروز _یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه_ برگزار شد، قدرت الله نوروزی، حضور شهرداری در فرآیند ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی برای دومین سال پیاپی را فرصتی برای شهرداری دانست تا بتواند از منظر نگاه بیرونی خود را در معرض ارزیابی قرار داده و از این طریق فرصت‌های بهبود و ارتقا خود را فراهم کند.

وی با تاکید بر همکاری کامل و همه جانبه معاونان خود در طول فرآیند ارزیابی با تیم ارزیابان، افزود: تمام بخش‌های شهرداری با تمام امکانات موظف هستند در چهار روز ارزیابی با تیم ارزیابان همکاری لازم را داشته و اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان قرار دهند.

شهردار اصفهان با اشاره بر تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ به عنوان ششمین برنامه پنج‌ساله شهرداری، تصریح کرد: فرآیند تدوین این برنامه در حال انجام است که در فاز مطالعات و شناخت وضعیت شهر و شهرداری اصفهان سعی شد از نظرات تمامی ذی‌نفعان برنامه شامل متخصصان دانشگاهی، شهروندان، کارشناسان شهرداری، سایر سازمان‌های خدمت‌رسان در شهر و همچنین نخبگان و مدیران اجرایی سابق شهر و استان استفاده شود.

وی ادامه داد: در این فرآیند که در نیمه ابتدایی امسال اجرایی شد، ذینفعان رفع آلاینده‌های محیطی، گردشگری، ارتقا فضای سبز موجود و همچنین بهره‌وری شهرداری را به عنوان نقاط تمرکز معرفی کردند که در این مرحله با مشارکت دانشگاه فرآیند تدوین برنامه در حال تکمیل شدن است.

در ادامه جلسه «غلامعلی مقصودبیگی» به عنوان ارزیاب ارشد تیم ارزیابان دبیرخانه جایزه ملی تعالی با قدردانی از شهرداری اصفهان بابت حضور در این جایزه، به ارائه برنامه ارزیابی در چهار روز گذشته پرداخت و اظهار امیدواری کرد: نتایج این ارزیابی بتواند باعث ارتقا سازمان شهرداری اصفهان شود.

همچنین «علیرضاصادقیان» معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: همان‌گونه که نتایج ارزیابی شهرداری در این جایزه در سال گذشته باعث تعریف و اجرای پروژه‌های بهبودی شده است امیدواریم امسال نیز بتوانیم از نتایج آن استفاده بهینه را برده و به ارتقا بهره‌وری سازمانی خود کمک کنیم.

وی با اشاره به فرآیند ارزیابی تعالی سازمانی داخلی شهرداری بین مناطق پانزده‌گانه و سازمان‌های شهرداری افزود: این فرآیند با حضور ۱۵ منطقه و ۱۶ سازمان شهرداری در شش ماه گذشته انجام شده است و نتایج آن در فرآیند اختتامیه آن در ۱۳ بهمن ماه اعلام شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه تیم ارزیابان دبیرخانه جایزه ملی تعالی سازمانی در قالب دو گروه بر طبق برنامه ارزیابی قسمت‌های مختلف شهرداری را آغاز کردند.

کد خبر 409670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.