نگاهی به احوال لانه سیمرغ‌ها در اصفهان

چند روزی است که سیمرغ‌ها در آسمان اصفهان به پرواز درآمده‌اند و پرده‌های نقره‌ای سینماها میزبان پیام این سیمرغ‌های از جنس سینما هستند. جشنواره فیلم فجر اگرچه با مرکزیت تهران برگزار می‌شود، اما شور و اشتیاق آن را نزدیک اصفهان و در پردیس سینمایی سیتی سنتر نیز می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرش قرمز پهن شده و آماده پذیرش قدم‌های هنرمندان است، پوسترها سراسر سالن دیده می‌شوند و هیاهو به گوش می‌رسد. صف‌های شلوغ، رنگ و آب فراوان، بحث‌های تمام ناشدنی و در نهایت اشتیاق در اینجا موج می‌زند. صدای شاتر دوربین‌ها آرام نمی‌گیرد، عکاسان در حال ثبت مهم‌ترین رویداد هنری ایران هستند که پردیس سینمایی سیتی سنتر هم در اجرای آن سهیم است.

از ۱۴ بهمن‌ماه پرچم‌های رنگارنگ در سیتی سنتر و پردیس سینمایی ساحل به استقبال سیمرغ‌ها رفتند. سیمرغ‌هایی که در سینما لانه کرده‌اند و مخاطب را به دنیای خیال‌انگیز فیلم در پس پرده نقره‌ای می‌برند. از سال گذشته سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر خانه‌ای جدید در اصفهان یافته‌اند و به سیتی سنتر کوچ کرده‌اند، تجربه‌ای که در سی و هشتمین دوره جشنواره هم ادامه داشت و مدرن‌ترین مرکز تفریحی و تجاری شهر میزبان آثاری از هنر هفتم است.

شور و اشتیاق جشنواره از شلوغی روی فرش قرمز و هیاهو سالن‌های انتظار هویدا است. این شور نه تنها در مردم، بلکه در مسئولان شهری و استانی که هر از چندگاه در سالن‌های اکران دیده می‌شوند وجود دارد. این مسئله شعار جشنواره سی و هشتم یعنی "با سینما کنار هم باشیم" پر رنگ‌تر کرده و شاید بتوان با پرده نقره‌ای، پرده بین مردم و مسئولان را از بین برد.

سه سالن در پردیس سینمایی سیتی سنتر و یک سالن در پردیس ساحل میزبان فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان بودند. در سیتی سنتر یک سالن برای اکران عمومی فیلم‌ها، یک سالن مختص اصحاب رسانه و هنرمندان و یک سالن هم فیلم‌های اصفهانی را اکران کردند. مجموع این سالن‌ها تاکنون حدود پذیرای  ۱۸ هزار و ۵۰۰ مخاطب در اصفهان بوده است.

سانس فوق‌العاده برای "روز صفر"

مدیر سینما سیتی سنتر در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر در این سینما گفت: تفاوت این دوره از جشنواره فیلم فجر با سال گذشته کم شدن یک اکران از سانس‌های فیلم‌ها است که به دلیل اضافه شدن پردیس سینمایی ساحل یک سانس به آن سینما اختصاص یافت و هر فیلم در سیتی سنتر یک بار روی پرده رفت. سالن مخصوص هنرمندان و اصحاب رسانه را در سال جاری نیز حفظ کردیم و به عنوان حمایت مالی و مشارکت تمام هزینه‌های آن توسط مجموعه سیتی سنتر پرداخت شده است.

محمد پناهی نژاد با اشاره به استقبال از جشنواره فیلم فجر در سینما سیتی سنتر، اظهار کرد: در سالن اصلی جشنواره تنها دو فیلم بدون تکمیل شدن ظرفیت کامل سالن اکران شدند. در سالن اصحاب رسانه و هنرمندان هم به جز چند سانس محدود ظرفیت سالن تکمیل بود و استقبال بسیار خوبی شده بود.

وی افزود: سه فیلم "شنای پروانه"، "درخت گردو" و "روز صفر" پرفروش‌ترین آثار بودند. این فیلم‌ها رکورد زمان فروش را نیز زدند و در کمتر ۱۰ دقیقه تمام بلیت‌ها فروخته شد. برای فیلم‌های "روز صفر" و "شنای پروانه" سانس فوق‌العاده در نظر گرفته شد، اما تهیه کننده "درخت گردو" با سانس فوق‌العاده موافقت نکردند. یک سانس خالی در روز دوشنبه وجود دارد که در تلاش هستیم فیلم "خورشید" را که دیرتر به جشنواره رسید اکران کنیم و در غیر این صورت یکی از فیلم‌های پرفروش اکران فوق‌العاده می‌رود.

اصفهان، تنها استان با یک بخش جنبی

جشنواره فیلم فجر اصفهان یک بخش بسیار خاص دارد، بخش جنبی که تنها به اکران فیلم‌های ساخته شده در اصفهان و توسط کارگردانان اصفهانی تهیه شده می‌پردازد. این بخش یک سالن اختصاصی دارد و با فرش قرمز حس و حال جالبی در جشنواره ایجاد کرده است. این بخش مهم‌ترین مشکل فیلم‌های کارگردانان جوان که در جایی جز تهران فیلم می‌سازند یعنی دیده شدن را حل می‌کند.

مدیر سینما سیتی سنتر درباره دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، توضیح داد: این بخش در دوره گذشته جشنواره فیلم فجر وجود داشت و در این دوره نیز یک سالن به اکران فیلم‌های اصفهانی اختصاص یافته است. پنج اثر برای نمایش در این بخش انتخاب شدند که پنج سانس اکران رایگان دارند. از نظر کیفی بر روی این فیلم‌ها بسیار کار شده و نسبت به گذشته پیشرفت بسیاری کرده است.

بتدریج به روزهای پایانی دهه فجر نزدیک می‌شویم و سیمرغ‌ها نیز از سینماها به دست برندگان و ویترین‌ها خواهند رفت. جشنواره فیلم فجر اصفهان با تب و تاب روزافزون اما به روزهای پایانی نزدیک شده و نتیجه آن نشان می‌دهد برای یافتن نشاط، فرهنگ، درس، هنر و زندگی می‌توان روی صندلی مخملی سینما نشست و به پرده نقره‌ای خیره شد. آثار جشنواره بهترین دلیل برای میخکوب شدن روی این صندلی‌ها است.

کد خبر 409636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.